EMU I-REP >
10 Faculty of Communication and Media Studies >
Communication Studies >
Conference Papers and Presentations – Communication Studies >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/1301
|
Title: | GELENEKSEL VE SOSYAL MEDYANIN HABER DİLİ: “ZAYTUNG” ÖRNEĞİ |
Authors: | Ersoy, Metin |
Keywords: | online medya sosyal medya geleneksel medya zaytung uydurma haber haber değeri |
Issue Date: | 2013 |
Citation: | II. International Conference on Communication, Media, Technology and Design 02-04 May 2013 Famagusta – North Cyprus |
Abstract: | Medyada bir geçiş dönemi yaşandığını söyleyebiliriz. Bir başka değişle, bireyler hem geleneksel medya olarak tanımladığımız gazeteyi,
televizyonu ve radyoyu takip ediyor, hem de yeni medya düzeni dediğimiz online haber sitelerini, forumları ve sosyal ağları. Bu çalışma
sosyal ve geleneksel medyanın habercilik açısından farklarını ortaya koyarak, haber dilinin ve gündem yaratmanın sosyal medyada nasıl
farklılaştığına odaklanmaktır. Aynı haberi okuyan bireyler kendilerine göre farklı anlamlar çıkarabilirler. Ancak mizahi haberleriyle bilinen
Zaytung internet sitesi yaptığı "uydurma" ve "doğru" olmayan haberler ile birçok insanı etkileyebiliyor. Bu araştırmada Zaytung internet sitesi
örneği ele alınarak, gerçek dışı haberlerin istendiğinde profesyonel bir haber dili kullanarak nasıl insanları etkileyebildiği ortaya kondu.
Zaytung sitesinde yayımlanan 60 haber incelenerek, geleneksel medyadaki haber dili, değerleri ve farkları bulundu. Yapılan araştırma
sonrası Zaytung sitesinin gündemi yakından takip ettiği için birçok insanın ilgisini çektiği ve günlük 30 binin üzerinde ziyaretçi sayısına
ulaştığı tespit edilmiştir. Haber dilini profesyonel haberciler gibi kullanan sitedeki yazarlar, bu yolla etkilerini artıyorlar. |
Description: | http://www.cmdconf.net/2013/ |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/1301 |
Appears in Collections: | Conference Papers and Presentations – Communication Studies
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|