DSpace
 

EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/1323

Title: Factors affecting the adoption of internet banking in Libya
Authors: Shuaieb
Keywords: Banking and Finance
Banks and Banking - Libya
Internet Banking - Libya
Financial services industry - Marketing
Internet Banking, Libya, Electronic Banking, Online Services
Issue Date: Dec-2013
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Shuaieb, Ehab. (2013). Factors affecting the adoption of internet banking in Libya. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Banking and Finance, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: ABSTRACT: Internet banking has become an important channel to diversify the pull of banking services and products. Many banks have started offering such services and willing to offer themonline, therefore making the servicesavailable at any time. The purpose of this study was toinvestigatethe affecting factors of adopting internet banking in Libya. For this purpose three hypothesesweredeveloped as a part of the research model. A questionnaire was prepared and distributed in order to collect the empirical data. A sample size of 235 respondents was analyzed in this study. Acquired data were analyzed with SPSS 20.0. The findings and the results of the research were based on T-test and correlation coefficient. In accordance with the statistical analysis results; it was determined thatthere was a relationship between the importance of providing electronic banking from the perspective of senior managers and its success in attracting customers and the provision of services. Even more, there was a relationship between the importance of the availability of electronic banking and the advantages that come in the case of the provision of online services. Above all, there was a relationship between the difficulties faced by electronic banking and its succession in providing services. Keywords: Internet banking, Libya, electronic banking, online services. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ÖZET: Internet bankacılığı, bankacılık hizmetleri ve ürün çeşitliliği açısından önemli bir kanal görevi görür. Birçok banka bu hizmeti vermeye başlamış ve bunu çevrimiçi olarak vermektedirler, böylelikle bu hizmetler her an mevcut durumdadır. Bu çalışmanın amacı Libya’daki internet bankacılığının benimsenmesini etkileyen faktörleri araştırmaktır. Bu amaçla araştırma modelinin parçası olarak üç hipotez geliştirilmiştir. Deneysel bilgi toplayabilmek amacıyla bir anket hazırlanmış ve dağıtılmıştır. Çalışmada 235 katılımcının analiz edilmiştir. Toplana bilgi SPSS 20,0 ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgu ve sonuçları t test ve ilgileşim katsayısına dayalıdır. Statik analiz sonuçları bağlamında, elektronik bankacılık sunmanın, üst düzey yöneticileri bakış açısı tarafından ve müşterileri çekme ve hizmetlerin sağlanması başarısı açısından arasında önemli bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, elektronik bankacılığın varlığı ile çevrimiçi hizmetlerin sağladığı avantajlar arasında önemli bir ilişki vardır. Üstelik elektronik bankacılığın karşılaştığı sorunlar ve bu hizmetlerin sunulması arasında yine öneli bir ilişki vardır. Anahtar kelimeler: Internet Bankacılığı, Libya, Elektronik Bankacılık, Çevrimiçi Hizmetler.
Description: Master of Science in Banking and Finance. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Banking and Finance, 2013. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Nesrin Özataç.
URI: http://hdl.handle.net/11129/1323
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ShuaiebEhab.pdf458.94 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback