DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/1505

Title: An investigation into text quality in writing by Farsi learners of English
Authors: Nassery, Omid
Keywords: English Language Teaching (ELT)
English language - Study and teaching - Foreign speakers
First Language L1, Foreign or Target Language TL, Coherence and Cohesion in text, Text Quality, Writing
Issue Date: Oct-2013
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Nassery, Omid. (2013). An investigation into text quality in writing by Farsi learners of English. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus.
Abstract: ABSTRACT: Various studies on L1 and TL usage were conducted for a number of different reasons. The aim of this study is to first, illustrate the quality of text in L1 and L2 separately based on two significant features of text linguistics (coherence and cohesion), and then compare the results to find out whether there is any relation between the level of text quality in first and second language. It is popularly believed that, having high proficiency in L1 and consequently ability to write in good quality can lead to be a mature user of TL specially in writing area. Of course, the study is conducted in an Eastern Mediterranean University as an English medium based university – and the participants were Iranian undergraduate students holding Persian language as their first language. Having observed the findings of the study it can be concluded that, participants in L1 texts do not reflect a significant percentage in either coherence or in cohesion features. Albeit participants wrote those texts in their L1, their texts were not distinguished as very cohesive and coherent texts by the L1 evaluators. This low average also confirms that Coherence and cohesion are serious and complicated process even in learners` native language.Surprisingly, it is observed that two participants who had the maximum and minimum average scores in the evaluation reflect similar educational and cultural background to a large extent. Therefore, it also can be claimed that cultural and educational background of participants did not affect their text quality. Keywords:First language L1, Foreign or Target language TL, Coherence and Cohesion in text, text quality, writing. ………………………………………………………………………………………………………………………… ÖZ:Birinci dil ve ikinci dil kullanımı üzerine birçok çalışma yapılmıştır. Bu çalışmanın amacı ise metinlerdeki birinci ve ikinci dil kalitesini uyum ve bağlılık açısından ayrı ayrı gösterebilmektir. Daha sonrada bu ayrı çalışmaları karşılaştırarak metinlerdeki birinci ve ikinci dil kalitesi arasındaki ilişkiye bakmaktır. İnanılır ki, birinci dildeki yüksek yeterlilik daha iyi yazmaya ve bu da ikinci dildeki yeterliliğe yansır. Bu çalışma İngilizce eğitim veren bir üniversite olan Doğu Akdeniz Üniversitesi’nde, lisans yapan, brinci dilleri Farsça olan, İranlı öğrencilerden oluşan bir grup üzerinde yapılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına bakılınca görülmektedir ki katılımcıların birinci dil metinleri uyum ve bağlılık açısından yüksek bir yüzdelik belirtmemektedir. Albeit katılımcıları metinlerini birinci dilde yazmışlardı ve birinci dil değerlendiricileri tarafından değerlendirilen metinlerde çok bir uyum ve bağlılık bulunmamıştır. Bu düşük yüzdelik göstermektedir ki insanların birinci dillerinde bile metinlerdeki uyum ve bağlılık öğrenilmesi zor bir süreçtir. Şaşırtıcı bir şekilde, değerlendirmede en düşük ve en yüksek puanı alan katılımcıların eğitim ve kültürel altyapılarının çk benzediği ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda idda edilebilinir ki katılımcıların eğitim ve kültürel altyapıları metin kalitesini etkilememektedir. Anahtar Kelimeler: Birinci dil, Hedef ve yabancı dil, metindeki uyum, metindeki bağlılık, metin kalitesi, yazma.
Description: Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching, 2013. Supervisor: Prof. Dr. Necdet Osam.
URI: http://hdl.handle.net/11129/1505
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
NasseryOmid.pdf1.29 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback