DSpace
 

EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/1660

Title: The Effect of Service Quality and Perceived Value on Customer Satisfaction, Loyalty and Retention in Restaurants of North Cyprus
Authors: Zadeh, Reza Hossein
Keywords: Business Administration
Marketing Management
Customer services - Service Quality - Consumer satisfaction - Restaurants - Cyprus, North
Customer relations - Management
Competitive Environment, Value Creation, Service Restaurants
Issue Date: Jul-2014
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Zadeh, Reza Hossein. (2014). The Effect of Service Quality and Perceived Value on Customer Satisfaction, Loyalty and Retention in Restaurants of North Cyprus. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: ABSTRACT: The purpose of the study is to introduce factors which are important in service sectors for managers and those who intend to be successful in customer retention. Upon to these facts we analyze the steps in order to reduce the risks of customer defection, then present the main factors that should be undertaken to increase customer satisfaction, customer loyalty and customer retention. North Cyprus is known as a fast growing country. Professional service restaurants started to grow in the last few years. Many famous national brands have been taken place with special service in this region, but some restaurants failed to create a desirable service. We tried to find the components of these failures and define the salvageable solutions to create new ways and strategies to help the service sectors remain alive in fast growing and competitive environment. According to findings we realized that the value is the main factor which plays key role in satisfaction. Value acts as an intersection of retention module, that will be acquired through plausible service in restaurant and directs the path to satisfaction, loyalty and retention. The findings of this research indicates that lack of value creation in service sector possibly fails the service provider to retain customer. We mean value as an intention of the customer toward the service he/she receives. in this research we mean to mention to aspects of value creation without considering high cost solutions. Because value can be created through a single act of service provider. Value is the none cost interaction between the customer and service provider. Key Words: Competitive environment, value creation, service restaurants. ………………………………………………………………………………………………………………………… ÖZ: Bu çalışmanın amacı, hizmet sektöründeki yöneticiler ve müşteri korumayı hedefleyenler için önemli olan faktörleri açıklayabilmektir. Bu bilgiler doğrultusunda müşteri kaybı riskini azaltmaya yönelik adımlar analiz edilmiştir ve buna ek olarak müşteri memnuniyetini, müşteri sadakatini ve müşteriyi elde tutma olasılığını artıran temel faktörler sunulacaktır. Kuzey Kıbrıs hızlı gelişmekte olan bir ülke olarak bilinmektedir. Özellikle son yıllarda, profesyonel servis restoranları hızla gelişmiştir. Bu bölgede birçok ünlü ulusal markanın özel servis sunabilmesine rağmen, bazı restoranlar istenileni servis kalitesini sunmakta başarısız olmuştur. Bu çalışmada, başarısızlığa sebep olan faktörler ve hızlı gelişen, rekabetçi bir ortamda hizmet sektörünün ayakta kalabilmesi için yeni yöntem ve stratejiler, kurtarılabilir çözümler araştırılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, değerin müşteri memnuniyeti üzerinde önemli bir etki bırakan temel factor olduğu sonucuna varılmıştır. Değer, müşteriyi elde tutma modülü için bir kesişim görevi görmektedir; restoranlarda kabul edilir bir servisle başlayarak, memnuniyet, sadakat ve elde tutmakla da sonuçlanmaktadır. Bulgulara göre, hizmet sektöründe değerin yaratılamaması, hizmet verenin müşteriyi elde tutma konusundaki başarısını da azaltabilmektedir. Burada kullanılan ‘değer’, müşterinin aldığı hizmete yüklediği anlam olarak tanımlanabilir. Bu çalışmada, değer yaratma ile ilgili bahsedilirken yüksek maliyeti olmayan çözümler sunulmaktadır. Bu, hizmet verenin tek bir hamlesi ile de sağlanabilmektedir. Değer, maliyetsiz olarak, müşteri ve hizmet veren arasında etkileşim sağlayabilmektedir. Anahtar Kelimeler: Rekabet ortamı , değer yaratma , servis restoran.
Description: Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2014. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Mustafa Tümer.
URI: http://hdl.handle.net/11129/1660
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ZadehReza.pdf227.39 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback