DSpace
 

EMU I-REP >
11 Faculty of Tourism >
Theses (Master's and Ph.D) – Tourism >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/1665

Title: Examining Tourist’s Perception about the Role of Quality Health Center Services in Tourist Satisfaction: Case of Five Star Hotels in Montreal, Canada
Authors: Saranj, Shima
Keywords: Tourism
Medical tourism - Montreal (Canada)
Tourists - Health and hygiene - Travel - Health aspects
Health Resorts - Marketing of Health Services - Montreal (Canada)
Health and Wellness Tourism, SPA and Health Centers, Customer Satisfaction, Five-Star Hotels, Management Innovation
Issue Date: Sep-2014
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Shima, Saranj. (2014). Examining Tourist’s Perception about the Role of Quality Health Center Services in Tourist Satisfaction: Case of Five Star Hotels in Montreal, Canada. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, School of Tourism and Hospitality Management, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: ABSTRACT: Health and wellness tourism has been growing worldwide as tourists are demanding and attracted to this particular dimension of the accommodation firms-mainly five star hotels. This study deliberates the impact of health centers on tourists and its effect on tourist’s satisfaction level of the accommodation where they receive health care and relaxation services in the tourism market of Montreal, Canada. The assumption is that accommodation establishments have focused on their different departments including the health center. However, the managers are not aware to what extend the guests are affected by the services of the health center and how this experience affects them to revisit the same accommodation firm. In fact, a way of life oriented toward optimal health and well-being in which the body, mind, and spirit are integrated by the individual to live more fully within the human and natural community. A survey was administered to the guests in five-star hotels to explore the significance of health-care centers in the accommodation establishments. The study tested 7 hypotheses with applying twelve variables. The result revealed that all the variables determined positive correlation between quality health services in the hotels and customer satisfaction and their revisit. The study is also highly supportive of further significance need to be given to the highly standardization of health centers as one of the major attributes of accommodations. Keywords: health and wellness tourism, spa and health centers, customer satisfaction, five- star hotels, management innovation. ………………………………………………………………………………………………………………………… ÖZ: Turizm firmaları ve beş yıldızlı otellerde, turistlerin taleplerine bağlı olarak sağlık ve sağlıklı yaşam turizmi dünya çapında artmaya devam etmektedir Bu çalışma Montreal ve Kanada daki turizm sektöründe bulunan konaklama hizmetlerinin yanısıra sağlık merkezlerinin verdiği sağlık ve sağlıklı yaşam hizmetlerinin turistler üzerindeki etkisini ve memnuniyetini tartışmaktadır. Konaklama işletmelerinin sağlık merkezlerini içeren farklı departmalarda odaklandığı varsayılmaktadır. Ancak, yöneticiler misafirlerin almış olduğu sağlık merkezi hizmetlerinden ve yaşamış oldukları deneyimlerden, onların aynı konaklama işletmesini tekrar ziyaret etmekte ki ve aynı işletmeyi tekrar seçmekteki kararlarını nasıl ve ne kadar etkilendiğinin farkında değiller. Aslında '’optimal sağlık ve esenlik doğru yönlendirilmiş beden, zihin. ruh ve insanın doğal toplum içinde bir bütün olarak yaşaması için birey tarafından entegre edilmiş olan bir yaşam biçimidir. Anket beş yıldızlı otellerdeki sağlık merkezlerinin önemini keşfetmek için otel müşterilerine dağıtıldı. Bu çalışmada 12 adet variable ile 7 tane hipotez test edilmiştir . Yapılan bu çalışmanın sonucunda tüm değişkenlerimiz ile otellerde ki kaliteli sağlık hizmetleri, müşteri memnuniyeti ve yeniden ziyaret etmek arasında olumlu bir ilişki olduğunun tespitini ortaya koymuştur. Aynı zamanda bu çalışma konaklama tesislesrinin önemli niteliklerinden birisi olan sağlık merkezlerinin yüksek standardizasyona sahip olması gerektiğininin önemini desteklemektedir. Anahtar Kelimeler: Sağlık ve sağlıklı yaşam turizimi, spa ve sağlık merkezleri, müşteri memnuniyeti, beş yıldızlı oteller.
Description: Master of Science in Tourism Management. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism, 2014. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Habib Alipour.
URI: http://hdl.handle.net/11129/1665
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Tourism

Files in This Item:

File Description SizeFormat
SaranjShima.pdf741.54 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback