DSpace
 

EMU I-REP >
10 Faculty of Communication and Media Studies >
Faculty of Communication and Media Studies - Thesis Colection >
Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/1708

Title: Importance of CSR in the Reflection of Corporate Identity and Corporate Communication in TRNC
Authors: Bağkur, Safiye
Keywords: Communication and Media Studies
Social responsibility of business
Economics - Marketing - Psychological aspects - Consumer behavior - Cyprus (Turkish Republic of Northern Cyprus, 1983-)
Corporate culture - Business - Cyprus (Turkish Republic of Northern Cyprus, 1983-)
CSR, Corporate Communication, Corporate Reputation, Corporate Identity, Local Banks
Issue Date: Sep-2014
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Bagkur, Safiye. (2014). Importance of CSR in the Reflection of Corporate Identity and Corporate Communication in TRNC. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Communication and Media Studies, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: ABSTRACT: Currently, there are too much competition in global market place thus corporate communication and the right corporate identity reflection becomes an important aspect. Consequently, Corporate Social Responsibilities (CSR) has an important role while building corporate reputation in the community image. Corporations meet the both economic and social expectations of stakeholders by doing CSR. Therefore, the existence of the relationship between corporations and society are an undeniable fact. The aim of this research is to explore the importance of reflection CSR projects reflect on corporate identity and corporate communications in TRNC banking sector as for local banks, clients and CSR Company. This study consists of three phases and all data were obtained through the primary data collection. In the first and the second stages, a survey method was used and two different questionnaires were prepared. In the third stages, depth interview have been conducted. The study is limited only local banks in TRNC as a service sector, people who are living in Nicosia as a client. As a conclusion, clients are more aware the importance of CSR than local banks and believe that banks have to be aware this and be more sensitive in the market. Hence, banks have to give more importance to CSR activities and open new branch which just focuses on only CSR projects in order to serve more to public and gain a competitive advantage. Keywords: CSR, Corporate Communication, Corporate Reputation, Corporate Identity, Local Banks. ………………………………………………………………………………………………………………………… ÖZ: Son zamanlarda, küresel pazarda çok fazla rekabetin ortaya çıkmasıyla, kurumsal iletişim ve doğru kurumsal kimlik yansıması kurumlar için önemli bir özellik haline gelmiştir. Böylece, Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS), toplumun gözünde kurumsal itibar oluşturulurken önemli bir role sahip olmuştur. Şirketler KSS yaparken paydaşların hem ekonomik hem de sosyal beklentilerini karşılarlar. Bu nedenle, şirketler ve toplum arasındaki ilişkinin varlığı yadsınamaz bir gerçektir. Bu araştırmanın amacı; KKTC’de bulunan bankacılık sektöründeki KSS aktivitelerinin, yerel bankalar, müşteriler ve KSS şirketi için, kurumsal kimlik ve kurumsal iletişim yansımasına olan önemini vurgulamaktadır. Bu çalışma KKTC bankaları, müşteriler ve KSS kurumu olmak üzere üç aşamadan oluşmaktadır ve bütün bilgiler birincil araştırma ile elde edilmiştir. Birinci ve ikinci aşamalarında anket yöntemi kullanılmış ve iki farklı anket hazırlanmıştır. Üçüncü aşamada ise, Limasol Bankasının Limasol Sosyal Sorumluluk Kurumu ile röportaj yapılmıştır. Bu çalışma, bir hizmet sektörü olarak, KKTC’deki yerel bankalar, müşteri olarak Lefkoşa’da ikamet eden kişiler ile sınırlandırılmıştır. Sonuç olarak, banka müşterileri bankalara göre, KSS aktivitelerinin öneminin daha fazla farkında olup, bankalarında farkına varmaları ve pazarda daha duyarlı olmaları gerektiğine inanmaktadırlar. Dolayısıyla, bankalar, KSS aktivitelerine daha fazla önem verip, sadece KSS aktivitelerine odaklanan yeni birimler açarak, halka daha fazla hizmet verip rekabetçi bir rol kazanmaya çalışmalıdırlar Anahtar Kelimeler: KSS, Kurumsal İletişim, Kurumsal İtibar, Kurumsal Kimlik, Yerel Bankalar.
Description: Master of Arts in Communication and Media Studies. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Communication, Dept. of Communication and Media Studies, 2014. Supervisor: Assist. Prof. Dr. Anıl Kemal Kaya.
URI: http://hdl.handle.net/11129/1708
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
BagkurSafiye.pdf1.29 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback