DSpace
 

EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/1806

Title: Factors influencing purchase of digital electronic devices from the market in the North Cyprus: An empirical study
Authors: Kiafar, Hatef
Keywords: Business Administration
Marketing Management
Digital Devices - Economic Aspects - Cyprus, North
Digital Devices Selection Criteria North Cyprus Economy Factor Analysis
Issue Date: Jan-2013
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Abstract: ABSTRACT: With the development of technology, digital devices and products is increasingly common nowadays. People can search for and buy new digital products much more conveniently and efficiently than older one. In fact, the number of people who choose new digital products is continuously increasing. This dissertation is concerned with the factors that affect Cypriots‟to purchase of Digital Electronic Devices from the market in the north Cyprus”. This research uses a mixed methodology, which includes quantitative and qualitative methods, and the information has been collected by questionnaire and interview. A total of 197persons from different parts of the world responded to the survey and 11individuals were interviewed. The information gathered in the research is analyzed in comparison with relevant literature. Some key factors were defined by reviewing the relevant literature: including price, convenience, new technology, bias, design, advertisement and service. These factors provide a structure to research in this dissertation and enable some new factors to be found. Keywords:Digital devices, selection criteria, North Cyprus economy, Factor analysis. ………………………………………………………………………………………………………………………… ÖZ: Teknolojinin gelişmesiyle, dijital cihazlar ve ürünler bugünlerde yaygın olarak artış göstermektedir. İnsanlar eskisinden daha uygun ve etkili dijital ürünleri araştırıp satın alabiliyorlar. Gerçekten de yeni dijital ürünleri seçenin insanların sayısı sürekli olarak artmaktadır. Bu tez; „Kuzey Kıbrıs piyasasında Dijital Elektronik cihazların satın alınması ile” Kuzey Kıbrıslıları etkileyen faktörlerle ilgilidir. Bu araştırma, nicelik ve niteleyici metodları kapsayan bir karma yöntemle kullanılmış ve bilgiler anket ve röportajla toplanmıştır. Dünyanın değişik bölgelerinden toplam 197 kişi anketi yanıtlamış ve 11 kişi ile de röportaj yapılmıştır. Araştırma içerisinde toplanan bilgiler, yazılmış kitaplarla alakalı olarak analiz Edilmiş ve karşılaştırılmıştır. Yazılmış kitaplar tarafından tanımlanmış bazı anahtar faktörler: (fiyat, kullanım kolaylığı, yeni teknoloji, önyargı, tasarım, reklam ve hizmet) yeniden gözden geçirilmiştir. Bu faktörler bu tezin araştırma planlamasını sağlamak için ve bazı yeni faktörlerin bulunmasına olanak vermektedir. Anahtar kelimeler: Dijital cihazlar, seçilmiş kriterler, Kuzey Kıbrıs ekonomisi, factor analizleri.
Description: Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2013. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Sami Fethi.
URI: http://hdl.handle.net/11129/1806
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Kiafar.pdf1.73 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback