DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Projects and Reports – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/2133

Title: Ankara Okul Kütüphaneleri
Authors: Soykan, Osman
Keywords: Okul kütüphaneleri - Okul Kütüphaneciliği
Okul Kütüphaneleri - Okul Kütüphaneciliği - Ankara
Okul Kütüphaneleri - Okul Kütüphaneciliği - Türkiye
Issue Date: 1997
Publisher: Türkiye Cumhuriyeti Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Kütüphanecilik Bölümü Kütüphanecilik ana Bilim Dalı / ANKARA
Citation: Osman Soykan, (1997), "Ankara Okul Kütüphaneleri". Lisans Tezi, Türkiye Cumhuriyeti Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Kütüphanecilik Bölümü Kütüphanecilik Ana Bilim Dalı.
Abstract: Günümüzde sanayisi Ve ekonomik kalkınması güçlü olan ülkelerin en belirgin özellikleri bilgiye ve bilime verdikleri önemdir. Bu ülkelerde bilimsellik, bilimsel tutum ve davranışlar günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası durumundadır.Kuşkusuz çağımız bilgi-bilim çağıdır. Bu çağda toplumlar her alanda gelişebilmek ve refah düzeylerini yükseltebilmek için, öncelikle bilimsel düşünceye sarılmak durumundadırlar. Bilgiyi üreten ve ürettikleri bilgiyi işleyip kullanabilen toplumlar bilimsel ve teknolojik kalkınma içindedirler. Bilginin toplumlar için servet olduğu yüzyılımız, bilgi yatakları olan kutüphaneleri, çok özel ve vazgeçilmez bir konuma getirmiştir. Kütüphaneler, bilginin; toplandığı, analiz edildiği, işlendiği, depolandığı ve kullanıcıların hizmetine sunulduğu bilgi merkezleridir. Kütüphane türleri içerisinde, okul kütüphanesinin özel bir yeri vardir. İlk ve ortaöğretim okullarında oluşturulan okul kutüphaneleri bireyin ilk karşılaştiğı kütüphane türüdür. Birey bu kütüphane sayesinde yaşam boyu sürdürebileceği okuma ve araştırma alışkanlığını kazanabilir. Okul kütüphanesi bireye bilimsel tutum ve davranış temellerini sağlayabilecek bir kütüphane türüdür. Ülkemizde okul kutüphaneleri kütüphane türleri içerisinde en az ilgi gören ve en çok ihmal edilmiş bir kütüphane türüdür. Bu nedenle de toplumumuzda bireylere küçük yaştan itibaren okuma alışkanloğı kazandırılamamakta ve araştıran, okuyan bir toplum olma yolunda adım atılamamaktadır. Araştırmada Ankara’daki okul kütüphaneleri incelenmiş ve istatistiki bilgilerin kullanılması ile günümüzdeki durumları belirlenmiştir. Mevcut durumları ile ortaya çıkan sorunlara da çözum önerileri getirilmiştir.
Description: Lisans Tezi.Türkiye Cumhuriyeti Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Kütüphanecilik Bölümü Kütüphanecilik Ana Bilim Dalı, (1997). Tez Danışmanı Dr. Nazlı Alkan.
URI: http://hdl.handle.net/11129/2133
Appears in Collections:Projects and Reports – Education
Library Materials – Özay Oral Library

Files in This Item:

File Description SizeFormat
OsmanSoykanTEZ.pdf21.7 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback