DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/2282

Title: Perceptions of Nigerian Students' and Instructors’ about the Use of Technology in Education
Authors: Özden, Yaşar
Adeyemo, Olusegun David
Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Information and Communication Technologies
Keywords: Computer Education and Instructional Technologies
Information and Communication Technologies in Education
Education - Computer network resources
Teaching - Computer network resources
ICT
Instructional materials
Motivation
Issue Date: Sep-2015
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Adeyemo, Olusegun David. (2015). Perceptions of Nigerian Students' and Instructors’ about the Use of Technology in Education. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Educational Sciences, Famagusta: North Cyprus
Abstract: Technology is significant in the improvement of quality of educational experience in learning. The introduction of technology into the educational system across the universe has brought in improvement to the system and made it more suitable for both the students and the instructors. Students are getting more interested in learning with the integration of the technology in the classroom. This study investigated the perceptions of Nigerian students’ use of technology in their educational activities. The study was carried out using mixed method analysis (Quantitative and Qualitative method) involving Nigerian students and Instructors at the Eastern Mediterranean University (EMU), North Cyprus. Data was collected from the Nigerian students pursuing their academic career in EMU with the use of quantitative and qualitative methods. Interview was conducted with the instructors. The findings showed that the use of technology has a great effect on students’ motivation towards learning. The results the researcher got also reflected on the perceived ease of use and usefulness.
ÖZ: Teknoloji kullanımı öğrenmenin gerçekleşmesi sırasında eğitim deneyimi kalitesinin artırılmasında önemli bir rol oynamaktadır. Eğitim teknolojisi kullanımı eğitimin çehresini değiştirmekte ve daha fazla fırsat yaratmaktadır. Öğrenciler, sınıf ortamlarına teknolojinin girmesiyle daha fazla bir ilgiyle öğrenmeye karşı daha ilgili olmaya başlamışlardır. Bu çalışmanın amacı Nijeryalı öğrencilerin eğitsel faaliyetleri sırasında teknolojinin kullanımı konusundaki algılarını araştırmaktır. Çalışma Kuzey Kıbrıs, Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)’de bulunan Nijeryalı öğrenciler ve öğretim elemanlarının katılımıyla karma analiz yöntemleri (nicel ve nitel yöntemi) kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veriler akademik kariyer için DAÜ’de bulunan Nijerya’lı öğrencilerden kalitatif ve görüşme yöntemiyle toplanmıştır. Öğretim elemanlarından görüşme yoluyla toplanmıştır. Elde edilen bulgular teknoloji kullanımının öğrencilerin öğrenmeye yönelik motivasyonu üzerinde büyük bir etkisinin olduğunu göstermektedir. Sonuçlar aynı zamanda algılanan kullanışlılığı ve kullanım kolaylığını yansıtmaktadır.
Description: Master of Science in Information and Communication Technologies in Education. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer Education and Instructional Technologies, 2015. Supervisor: Prof. Dr. M. Yaşar Özden.
URI: http://hdl.handle.net/11129/2282
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
adeolu.pdf1.52 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback