DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/2407

Title: COĞRAFYA EĞİTİM VE ÖĞRETİMİNDE HARİTALARIN ÖNEMİ
Authors: Ünlü, Mehmet
Erbilen, Süheyla Üçışık
Özey, Ramazan
Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Elementary Education
TR219101
Keywords: Coğrafya - Eğitim Öğretim
Issue Date: 2002
Publisher: MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ
Citation: Üçışık, Erbilen, S.,2012 Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarında Duygusal Okuryazarlık 21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi 12-14 Eylül 2012, İstanbul.
Abstract: Haritanın sözlük anlamı; Coğrafya, tarih, dil, nüfus vb. olgularla ilgili yüzünün yada bir parçasının, belli bir orana göre küçültülerek düzlem üzerine çizilen taslağı olarak ifade edilir. Coğrafi anlamda harita ise; (Almanca:Karte, Landkarte, Fransızca: 1e, İngilizce: Map) Yeryüzünün bir bölümünün alınan ölçeğe göre bir lem üzerinde çizilmiş durumudur. Harita üzerinde doğal ve beşeri olguları tanıtmak, bunları açıklamaya çalışmak için haritadan faydalanmaya harita umak denir. Harita okuma, Coğrafya Eğitiminde oldukça önemlidir. E. C. Bentley; "Coğrafya, haritalar hakkındadır, Ama Biografi adamlar hakkındadır. " demektedir. Gerçekten de öyledir. Okullarda öğretilen coğrafya bilgilerinin haritalar üzerinde gösterilmesi adeta zorunlu bir hal almıştır. Bu edenle, haritalara "Coğrafyanın aletleri" denmektedir. Coğrafyanın aletleri olan haritaları tam anlamıyla kullanmak, coğrafya biliminin öğretilmesinde önemli bir aşamadır. Coğrafyada haritasız bir anlatım, öğrencilerin konuları anlamakta güçlük çekmelerine yol açmakta ve ezberciliğe yöneltmektedir. Bu nedenle haritalar, coğrafya konularının anlayarak öğrenilmesinde büyük rol oynamaktadırlar. Coğraffâ eğitimi ve öğretiminde, birinci derecede rol oynayan haritaların okunması kadar hazırlanması da önemlidir. Haritalar ne kadar iyi hazırlanmışsa, coğrafya o kadar iyi açıklanır. Haritalar ne kadar doğru kullanılırsa, coğrafya o kadar iyi anlaşılır. Bu bildiride, haritaların hazırlanması, çeşitleri, kullanılması araştırılacak ve Coğrafya Eğitimi ve Öğretiminde haritaların önemi ortaya konmaya çalışılacaktır.
Description: The file in this item is the publisher version (published version) of the article.
URI: http://hdl.handle.net/11129/2407
Appears in Collections:ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
455-873-1-SM.pdfpublisher version488.52 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback