|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/2413
|
Title: | 21. YÜZYILDA ÇAĞDAŞ COĞRAFYA BİLİMİ VE TEMEL UNSURLARI |
Authors: | Erbilen, Süheyla Üçışık Demirci, Ali Enter Author's Faculty / Department. Example: Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Elementary Education TR219101 |
Issue Date: | 2002 |
Publisher: | Marmara Üniversitesi |
Citation: | Üçışık S.; Demirci A.,2002 21.Yüzyılda Çağdaş Coğrafya Bilimi ve Temel Unsurları Marmara Coğrafya Dergisi Sayı: 5 s. 117-133 İstanbul |
Abstract: | Coğrafya bilimi, 'erim olarak ilk kullanıldığı 2200 yıldan bu yana
'anım, saha, araç-gereçler ve metot olarak çok değişmiştir. Başlangıçta tasviri
bilgilere dayalı olan coğrafya; günümüzde, bilgisayar teknolojisi yardımıyla,
sayısal teknik ve modellemelerin ağırlıklı olarak kullanıldığı bir bilim dalı
halini almıştır. Çağdaş şekli ile günümüz coğrafyası, insanoğlunun tüm
aktivitelerinde en üst düzeyde ihtiyaç duyduğu ve yararlandığı, disiplinler arası
bir bilim dalıdır. Gelişmiş ülkelerde coğrafya, fiziki ve beşeri ortamı
aralarındaki etkileşimlerle birlikte, insan yararına inceleyen ve bu yolla insanın
doğadan en üst düzeyde istifade etmesini sağlayan bir bilim dalı olarak
algılanmaktadır. Buna karşılık bazı gelişmekte ve geri kalmış ülkelerde ise
coğrafya, sadece dağ ve nehir adları ile ülke başkentlerini ezberlettiren bir
sosyal bilim olarak ele alınmaktadır. Coğrafyanın bu çağdışı şekliyle ele
alınması, bu ülkelerde beşeri, ekonomik, siyasi, sosyal ve kültürel gelişme
yönünden çok büyük dezavantajlara neden olmaktadır. Bu çalışmada öncelikle,
coğrafya biliminde geçmişten günümüze meydana gelen değişimler gözden
geçirilecek, sonrasında ise çağdaş coğrafya biliminin, gelişmiş ülkelerdeki
algılanış biçimi ile, temel unsurları üzerinde durulacaktır. |
Description: | The file in this item is the publisher version (published version) of the article. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/2413 |
Appears in Collections: | ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|