EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/2414
|
Title: | COĞRAFYA EĞİTİM VE ÖĞRETİMİNDE FOTOĞRAFLARIN ÖNEMİ |
Authors: | Erbilen, Süheyla Üçışık Ünlü, Mehmet Özey, Ramazan Enter Author's Faculty / Department. Example: Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Elementary Education TR219101 |
Keywords: | Coğrafya eğitimi, coğrafya öğretimi, fotoğraflar ve resimler. |
Issue Date: | 2002 |
Publisher: | Marmara Üniversitesi |
Citation: | Ünlü,M., Üçışık S., Özey R., "Coğrafya Eğitim ve Öğretiminde Haritaların Önemi "Uluslararası Katılımlı 2000'li Yıllarda Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu 29-31 Mayıs 2002, İstanbul |
Abstract: | Coğrafya gezi ve gözleme dayalı bir bilim dalıdır. Ancak öğrencilerin her yeri gezme ve görme imkanı olmadığından, bu açık fotoğraflar sayesinde kapatılabilir. Bu anlamda coğrafya öğretmeninin çok iyi bir fotoğraf arşivi olmalıdır. Yapılan araştırmalara göre bir insan dinlediğinin % 10'unu, gördüğünün % 20'sini zihninde tutabilmektedir. Görmek ve dinlemek bir arada olduğunda ise bu oran % 30'a yükselmektedir. Bir öğrenci anlatılanları zihninde canlandırabilir ama gördüğünü zihnine tam olarak yerleştirir. Denizi hiç görmeyen bir çocuğun, bir gölet ve ya baraj olarak zihninde canlandırabileceğini oysa bir deniz resmi görürse daha iyi kavrayabileceğini söyleyebiliriz. Öğrenmeyi somutlaştırmak açısından bakıldığında da fotoğraflar, öğrenmeyi soyuttan somut hale getirmede ihmal edilmeyecek materyallerdir. Bu araştırmada deney ve kontrol grupları oluşturulmuş, öğrencilerin akademik başarılarını tespit için ön test-son test uygulanmıştır. Bu araştırmadan elde edilen bulgulara göre coğrafya öğretimi dersinde fotoğraf ve resimlerin kullanılmasının öğrencilerin akademik başarısını olumlu yönde etkilediği anlaşılmaktadır. |
Description: | The file in this item is the publisher version (published version) of the article. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/2414 |
Appears in Collections: | ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|