EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/2415
|
Title: | ORTA ÖĞRETİM KURUMLARINDA COĞRAFYA ANLATIM BECERİSİNİN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ANLATIMLA GELİŞTİRİLMESİ |
Authors: | Erbilen, Süheyla Üçışık Tuna, Fikret Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Elementary Education TR219101 |
Keywords: | Coğrafya, ANLATIM, BİLGİSAYAR DESTEKLİ |
Issue Date: | 2004 |
Publisher: | Marmara Üniversitesi |
Citation: | Üçışık S.,Tuna F., 2004 Ortaöğretim Kurumlarında Coğrafya Anlatım Becerisinin Bilgisayar Destekli Anlatımla Geliştirilmesi Marmara Coğrafya Dergisi Sayı 9 s.97-118 |
Abstract: | Bu çalışmada “ortaöğretim kurumlarında coğrafya anlatımının
bilgisayar destekli anlatımla geliştirilmesi” amaçlanmaktadır. Buna göre,
bilgisayar destekli anlatım incelenerek coğrafya eğitiminde kullanımı üzerinde
sonuca ulaşmaya çalışılmış ve günümüzün gelişmiş ülkelerinde hayatın her
alanında ve özellikle eğitimde önemli bir yer tutmuş olan bilgisayarların
ülkemizde “coğrafya anlatım becerisini geliştirmede” uygulanması ortaya
konmaya çalışılmıştır.. Bu yönüyle çalışma, var olan yöntem ve teknikler
yanında coğrafya eğitimine güncel ve çağdaş bir yöntem getirmeyi
amaçlamıştır.
Araştırmada belirtilen amacı gerçekleştirmek için nicel araştırma
yöntemlerinden olan, ikişer bölümden oluşan iki ayrı anket formu kullanılmıştır.
Bu anketlerden ilki öğrencilere diğeri ise öğretmenlere yönelik hazırlanmış ve
İstanbul ili Silivri ilçesi sınırları içerisinde yer alan Milli Eğitim Bakanlığı’na
bağlı Silivri Lisesi’nde uygulanmıştır. Anketlerin ilk bölümlerinde öğrenci ve
öğretmeni tanıtıcı temel bilgiler alınırken ikinci bölümlerinde ise bilgisayar
destekli anlatım ile ilgili tutumu belirleyici sorulara cevaplar istenmiştir.
Yapılan anket çalışmalarının MS Excel yardımı ile
değerlendirilmesinin ardından Bilgisayar Destekli Eğitimin (BDE) Klasik Derse
(KD) göre büyük avantajlar taşıdığı ve faydalar sağladığı sonucuna varılmıştır.
BDE’nin faydaları sonuç bölümünde sıralanmıştır. |
Description: | The file in this item is the publisher version (published version) of the article. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/2415 |
Appears in Collections: | ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|