DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Book Chapters – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/2420

Title: Öğrencilere Öğrenmeyi Öğretme
Authors: Özer, Bekir
Eastern Mediterranean University, Faculty of education, Department of Educational Seciences
TR220846
Keywords: Bütünlefltirilmifl Ö¤retim Yaklaşımı
Eğitim Öğretim
Bağımsız Öğretim
Öğretim Stratejileri
Issue Date: 2008
Publisher: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
Abstract: Türkiye’de toplumun bilgi toplumu olma niteliğini daha hızlı kazanabilmesi için bireylerin etkili öğreniciler olmalarına, bunun için de öğrenmeyi öğrenmelerine gerek vardır. Bu da ancak ilköğretimden başllayarak bireylere öğrenmeyi öğretmekle sağlanabilir. Bu nedenle, bugünün ö¤retmeninden beklenen, ö¤rencilere yalnız dersinin içeriğini öğretmek değil, aynı zamanda dersin nasıl öğrenileceğini de öğretmektir. Bugün öğrencilerin bütün derslerde öğrenmelerini kolaylaştıracak, hızlandıracak, kalıcı kılacak, hatta zevkli kılacak stratejiler bulunmaktadır. Bunlara genel olarak “öğrenme stratejileri” denmektedir. Öğrencilerin okullarda başarısızlık nedenlerinden birini, öğrencilerin bu stratejileri öğrenip kullanmamaları oluşturmaktadır. Onun için ilköğretimden başllayarak öğrencilerin nasıl öğreneceklerini öğrenmelerine, yani öğrenmeyi öğrenmelerine öğretmenlerce yardım edilmesi gereklidir. İşte bu ünitede, öğrenmeyi öğrenmenin kapsamı ile öğrenmenin öğrencilere nasıl öğretilebileceği üzerinde durulmaktadır.
Description: The file in this item is the publisher version (published version) of the article.
URI: http://hdl.handle.net/11129/2420
Appears in Collections:Book Chapters – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ogren Ogr Ogretme B Ozer.pdfbook chapter4.59 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback