DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Course Materials – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/2421

Title: Öğrenci Merkezli Öğretim
Authors: Özer, Bekir
Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Educational Sciences
TR220846
Keywords: öğrenci merkezli öğretim
öğrencinin öğrenmedeki etkinliği
öz yönetimli öğrenme
gerçekçi öğrenme etkinliği
bilgiyi yapılandırma
iş birlikli öğrenme
performans değerlendirme
ürün dosyası değerlendirmesi
Issue Date: 2008
Publisher: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
Citation: (2008). Öğrenci merkezli öğretim. A. Hakan (Ed.), Öğretmenlik meslek bilgisi alanındaki gelişmeler (ss. 21-40).Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
Abstract: Öğrenci merkezli öğretim, değişik adlarla gelişmiş ülkelerde özellikle son otuz yıldan bu yana üzerinde yoğun olarak durulan, araştırmalar yapılan, okullarda uygulanan, yaygınlaştırılmaya çalışılan bir öğretme-öğrenme yaklaşımıdır. Türkiye’de de öğrenci merkezli öğretim 2000’li yılların başından bu yana programlara, okullara sokumlaya çalışılıyor. Ancak bunda başarı elde edilmesi, özellikle okullan eğtiim programlarını hazırlayan program geliştirme kurullarından programların uygulanması ile görevli yöneticilere ve öğretmenlere dek bütün eğitimcilerin karaklılıkla bu yaklaşım doğrultusunda etkinliklte bulunmasıyla olanaklıdır. Bu eğitimciler içerisinde okulda ve sınıfta uygulayıcı olan öğretmenlerin işlevi kuşkusuz oldukça önemlidir. Öğrenci merkezli öğretimi benimseyip uygulamanın temelini de; bu yaklaşımı, bilimsel dayanakları, anlamı, özellikleri, uygulama süreci ve değerlendirmesi ile öğrenmek oluşturur. Bu ünitede uygulayıcılara öğrenci merkezli öğretimle ilgili temel bilgilerin sunulması amaçlanmıştır.
URI: http://www.emu.edu.tr/bekirozer/ogretim%20gerecleri.html
http://hdl.handle.net/11129/2421
Appears in Collections:Course Materials – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ogr_mes_bil_un_02.pdfBook Chapter 6.34 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback