EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/2424
|
Title: | İlköğretim ve ortaöğretim okullarının eğitim programlarında öğrenme stratejileri |
Authors: | Özer, Bekir Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Educational Sciences TR220846 |
Keywords: | Öğrenmeyi Öğrenme öğrenme Stratejileri öğrenme Stratejilerinin Öğretimi |
Issue Date: | 2002 |
Publisher: | Eğitim Bilimleri ve Uygulama |
Citation: | (2002). İlköğretim ve ortaöğretim okullarının eğitim programlarında öğrenme
stratejileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1(1), 17-32. |
Abstract: | Etkili öğrenmenin en önemli öğesi, öğrenmeyi öğrenmedir. Öğrenmeyi Öğrenme
de, öğrencinin öğrenmelerinde yararlanabileceği çeşitli öğrenme stratejilerini
kapsar. Öğrenciler, okullarda etkili öğrenmeyi gerçekleştirebilmek
için öğrenme stratejilerini öğrenme ve kullanma gereksinmesi içindedirler. Bu
araştırmada ilköğretim okulları ile liselerin eğitim programlarında öğrenme
stratejilerinin öğretimine yeterince yer verilip verilmediğinin saptanması amaçlanmıştır.
Araştırma, 2001-2002 öğretim yılında Eskişehir'deki okullarda
görev yapan 349 öğretmenin anket aracılığıyla görüşleri alınarak gerçekleştirilmiştir.
Toplanan verilerin çözümlenmesi sonunda, ilköğretim okulları ile liselerin
eğitim programlarında öğrenme stratejilerinin öğretimine az yer
verildiği, öğretmenlerin okullarda öğrencilere öğrenme stratejilerini öğretmenin
yararlı ya da gerekli olacağını düşündükleri, öğretmenlerin öğrenme stratejilerini
etkili biçimde öğretebilecek düzeyde yeterli olmadıkları ve öğrenme
stratejileriyle ilgili olarak düzenlenecek bir hizmet içi eğitim programına katılmaya
gereksinme duydukları ortaya çıkmıştır. |
Description: | The file in this item is the publisher version (published version) of the article. |
URI: | http://www.emu.edu.tr/bekirozer/Bilimsel.html http://hdl.handle.net/11129/2424 |
Appears in Collections: | ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|