EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/2432
|
Title: | Türkiye'de İnsan Kaynağı Geliştirme Uzmanlarının Nitelikleri |
Authors: | Özer, Bekir Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Educational Sciences TR220852 |
Keywords: | İnsan Kaynağı Geliştirme İnsan Kaynağı Geliştirme Uzmanı İnsan Kaynağı Geliştirme Uzmanı Nitelikleri |
Issue Date: | 1998 |
Publisher: | Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Citation: | (1998). Türkiye’de insan kaynağı geliştirme uzmanlarının nitelikleri. Anadolu
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1-2), 1-14 |
Abstract: | Örgütlerde insan kaynaklarının geliştirilmesi için düzenlenen eğitim etkinliklerinin
etkili olmasında, sahip olduğu niteliklerle İKG (insan kaynağı geliştirme) uzmanının
önemli rolü vardır. Bu araştırma ile Türkiye'de gerek kamu sektöründe gerekse özet
sektörde örgütlerde çalışan İKG uzmanlarının eğitsel ve mesleki niteliklerinin ortaya
çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma, 49 kurumda çalışan 78 İKG uzmanı üzerinde
çalışılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, uzmanların eğitsel niteliklerini
belirlemek için oluşturulan sorular ile İnsan kaynağı geliştirme alanındaki yeterlilik
düzeylerini belirlemeye dönük İKG Uzmanı Yeterlikleri Ölçeğinden oluşan bir bilgi
toplama aracı ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesi sonunda, örgütlerde çalışan
İKG uzmanlarının büyük bir bölümünün insan kaynağı geliştirme alanı dışındaki
alanlarda lisans öğrenimi gördükleri, alanla ilgili bilgi ve becerileri çeşitli hizmetiçi
eğitim programlan yoluyla ya da üniversitede alanla ilgili birkaç ders alarak
kazandıkları ve insan kaynağı geliştirme atanında orta düzeyde yeterliliğe sahip
oldukları belirlenmiştir. |
Description: | The file in this item is the publisher version (published version) of the article. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/2432 |
Appears in Collections: | ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|