|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/2469
|
Title: | İlköğretimde Sınıf Yönetiminin Etkiliğini Belirlemeye Yönelik Ölçek Geliştirme Çalışması |
Authors: | Güven, Sibel Karslı, Mehmet Durdu Çanakkale Onsekiz Mart Üniversity, Faculty of Education, Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Education. TR146725 TR146645 |
Keywords: | Classroom Management Effectiveness Structural Equation Model Sınıf Yönetimi Eğitim Öğretim |
Issue Date: | 2014 |
Citation: | Güven, Sibel, Karslı, Mehmet Durdu. ''İlköğretimde Sınıf Yönetiminin Etkililiğini Belirlemeye Yönelik Ölçek Geliştirme Çalışması,” JASSS- Journal of Academic Social Science Studies- International Journal of Social Science, Number 29, Autumun III, 2014 |
Abstract: | Sınıf yönetiminin etkililiğini sağlamada yönetsel etkililik boyutlarının nasıl işlediğini belirlemek amacıyla tasarlanmış bu araştırma ile, sınıftaki yönetsel düzeylerin her biri için öngörülen etkililik ölçütlerine ilişkin öğretmen algıları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma bir ölçek geliştirme çalışmasıdır. Araştırmanın uygulaması 2011-2012 öğretim yılı Ekim, Kasım ve Aralık aylarında Çanakkale İl Merkezi, görev yapmakta 191 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Kuramsal bir temele dayanarak hazırlanan “İlköğretimde Sınıf Yönetiminin Etkililiği” ölçeği 3 alt bölümden oluşmaktadır. Her bir alt bölüm kendi içinde sınıftaki örgütsel düzeyler olan birey ve çalışma grubu, Örgütsel Boyutlar olan amacı gerçekleştirme, değer sisteminin sürdürülmesi ve korunması, uyum ve entegrasyon boyutlarını içerecek şekilde düzenlenmiştir. Örgütsel düzeylerden “ birey” düzeyi öğretmen olarak birey ve öğrenci olarak birey düzeyi olarak ele alınmıştır. Böylece ölçekte birey olarak öğretmen, birey olarak öğrenci ve çalışma gruplarını içeren toplam 94 madde yer almıştır. Maddelerde beş basamaklı likert (“1” Hiç, “2” Az, “3” Orta, “4” Çok, “5” oldukça çok) dereceleme ölçeği kullanılmış ve bu maddeler üzerinde geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Ölçek yapısal eşitlik modeli kullanılarak sınanmış, elde edilen değerler açımlayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarına göre tablolaştırılarak verilmiştir.
Sonuç olarak “İlköğretimde Sınıf Yönetiminin Etkililiği” Ölçeğinin; “Sınıfınızın bir üyesi olarak...” , “Sınıfınızın bir üyesi olarak öğrencinizin/öğrencilerinizin…” ve “Sınıfınızdaki çalışma gruplarının…” bölümleri için belirlenen amacı gerçekleştirme, uyum, değer sisteminin The classroom management is a very complex process and depend on different variables. It is important to describe this factors by the school managers. This is a descriptive study on how administrative effectiveness works in providing the effectiveness of classroom management with a scanning model. In this study the aim is, to describe the factors which depend the classroom management effectiveness by the school managers. Qualitative data were collected by the interview that we delivered to the 11 school managers. Data obtained from the interviews were resolved using the technique of descriptive analysis and the findings were interpreted. Results of this study are listed as, the findings from data collected by " The Effectıveness of Classroom Management In Prımary School Scale". As a result, school administrators said that family, the area where schools in and the teacher quality is important on the classroom management effectiveness. This researh data is expected to help teachers about providing an impressive teaching& learning duration and developing the skills of classroom management. |
Description: | The file in this item is the publisher version (published version) of the article. |
URI: | http://dx.doi.org/10.9761/JASSS2544 http://hdl.handle.net/11129/2469 |
ISSN: | 2147-2971 (online) 2148-4163 (print) |
Appears in Collections: | ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|