DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/2481

Title: Üniversiteye Giriş Sinav Sistemindeki Son Değişikliğe İlişkin Öğrenci Algıları
Authors: Karslı, Mehmet Durdu
Üstüner, Işık Şifa
Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Education. Akdeniz University Departmant of Education, Faculty of Education
TR146645
Keywords: Üniversiteye Giriş Sınavı
Sınav Sistemi
Son Değişiklik
Issue Date: 2001
Publisher: Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Citation: Karslı, Mehmet Durdu. Üstüner, Işık Şifa. “Üniversiteye Giriş Sınav Sistemindeki Son Değişikliğe İlişkin Öğrenci Algıları,” Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, Temmuz-Ağustos- Eylül 2001, 35-44.
Abstract: Son yirmi yılda, üniversiteye giriş sınavlarında bir çok değişiklik yapılmıştır. Bu değişiklikler, sınav biçim ve yönteminden çok, sınav sayısı ve sınav sonuçlarının değerlendirilmesi üzerine odaklanmıştır. 1981-1998 yılları arasında üniversite giriş sınavları; öss, öys, ösys gibi farklı adlar altında tek sınav olarak veya öss ve öys adları altında iki aşamalı sınav olarak gerçekleştirildi. Ancak, bu sınavların tümü sınav biçimi ve yöntemi ile soru türü, biçimi ve çeşidi bakımından aşağı yukarı aynı veya benzer nitelikte olmuştur (Dökmen, 1992; Güvenç, 1992). Bu nedenle, üniversiteye giriş sınavlarında radikal bir değişimden söz etmek yerine, farklılık kavramından söz etmenin daha uygun olacağı düşünülmektedir. Üniversite giriş sınavlarındaki farklı uygulamalar arasında, yalnızca 30 Temmuz 1998’de yapılan uygulama bir değişim (MEB, 1998) olarak değerlendirilebilir niteliktedir. Sınav türü ve biçimi açısından olmasa da, sınavın değerlendirilmesi açısından bir değişim gerçekleşmiştir. Bu değişim, Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanının sınav sonuçlarını önemli ölçüde etkilemesi (MEB, 1999) şeklinde ortaya çıkmıştır. Her değişimde olduğu gibi, bu değişimde bazı olumluluk ve olumsuzlukları beraberinde getirmiştir.
Description: The file in this item is the publisher version (published version) of the article.
URI: http://hdl.handle.net/11129/2481
ISSN: 1303-0310
Appears in Collections:ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
üniversite sınav son.pdfPublisher Version96.63 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback