|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/2493
|
Title: | Türkiye’deki Kadın Üniversite Yöneticilerinin Stres ve Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi |
Authors: | Akın, Uğur Baloğlu, Mustafa Karslı, Mehmet Durdu Gaziosmanpaşa Üniversity, Faculty of Education, Departmant of Education, Haccettepe University, Faculty of Education, Departmant of Education, Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Departmant of Education. TR17963 TR4869 TR146645 |
Keywords: | Kadın üniversite yöneticileri Stres Kaygı |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Tedmem |
Citation: | Akın, Uğur, Baloğlu, Mustafa Karslı, Mehmet Durdu. * “The Examination of Stress and Anxiety Levels of the Female University Administrators in Turkey,” Education and Science, Vol.39, No.174, 160-172, 2014. |
Abstract: | Bu araştırmada Türkiye’deki kadın üniversite yöneticilerinin iş ortamında yaşadıkları stres ve kaygının çeşitli yönlerden incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla kadın üniversite yöneticilerinin stres ve kaygı düzeyleri betimlenmiş, bu düzeylerin yöneticilik görevi, akademik unvan, medeni durum ve yaşa göre farklılaşma durumu sınanmıştır. Ayrıca katılımcıların stres ve kaygı düzeyleri arasında ilişki olup olmadığı test edilmiştir. Türkiye’deki üniversitelerde çalışan 177 kadın akademisyenin katıldığı araştırmanın bulguları, kadın üniversite yöneticilerinin yaşadıkları iş stresinin orta, kaygının ise düşük düzeyde olduğunu göstermektedir. Üst düzey yönetim görevlerinde bulunmayan, akademik unvanı düşük olan ve genç kadın yöneticiler daha çok stres yaşarken, üst düzey yönetim görevlerinde bulunmayan ve evli olmayan genç kadın yöneticiler daha fazla kaygı duymaktadır. Kadın üniversite yöneticilerinin stres ve kaygı düzeyleri arasında pozitif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. |
Description: | The file in this item is the publisher version (published version) of the article. |
URI: | http://dx.doi.org/10.15390/EB.2014.2136 http://hdl.handle.net/11129/2493 |
ISSN: | 1300-1337 |
Appears in Collections: | ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|