DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/2542

Title: Teknik Eğitimin Yönetimi Ve Kalite
Authors: Karslı, Mehmet Durdu
Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Education.
TR146645
Keywords: Teknik Eğitim
Eğitim Yöntemi
Teknik Eğitim Kalitesi
Issue Date: 1997
Publisher: Pegem Akademi Yayıncılık
Citation: Mehmet Durdu Karslı. “Teknik Eğitimin Yönetimi ve Kalite,” Eğitim Yönetimi, 3, 2, BAHAR 1997, 207-218.
Abstract: Evrensel amacı "iş piyasasının gerektirdiği nitelikli ara insan gücü yetiştirmek" (Psacharapoul os ve Patrinos, 1993; Coombs, 1985) olan orta dereceli mesleki teknik eğitim makro düzeyde ele alındığında, yönetim anlayışları bakımından üç tür temel mesleki-teknik eğitim modeli karşımıza çıkmaktadır (Bierman, 1989; Greinet, 1989). Bunlar: Piyasa Modeli (Market Model), Bürokratik model (Bureaucratic Model) ve Devlet Kontrollü Piyasa Modeli (Government-Controlled Market Model). Piyasa modelinde, devlet mesleki nitelik kazandırma süreçlerinin tümünde genellikle hiç rol almaz veya çok küçük bir rol oynar. Bu model temel olarak liberalist felsefeye dayandığından, liberal model olarak da adlandırılmaktadır. İngiltere, Amerika ve Japonya'da uygulanan model budur. Bürokratik modelde, devlet, mesleki-teknik eğitimin planlanmasından, örgütlenmesinden, kontrolünden ve yönetiminden sorumlu tek otorite ve y e t k i l i d i r . Bu modelin en önemli özellikleri, yüksek derecedeki bürokrasi, genel eğitimle sıcak ve yakın bağlantı, standart ve n i t e l i k l e r in karşılaştırılabilirliğidir. Bu nedenle okula dayalı sistem veya okul sistemi olarak da adlandırılmaktadır. Fransa, İtalya ve İsveç'te uygulanan bu modelde, özel girişimciliğin rolü giderek artmakta, örneğin, p r a t i k uygulama yapmak için yerler açılmaktadır.
Description: The file in this item is the publisher version (published version) of the article.
URI: http://hdl.handle.net/11129/2542
ISSN: 1300-4832
Appears in Collections:ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
tekn'k e['t'm y,ntem'.pdfPublisher Version159.48 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback