DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/2574

Title: Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğuna Sahip Üstün Yetenekli Çocuklar
Authors: Kargı, Eda
Akman, Berrin
Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Primary Education
TR219096
Keywords: Üstün Yeteneklilik
Dikkat Eksikliği
Hiperaktivite
Hiperaktivite Bozukluğu - Çocuklar
Çocuk Eğitimi
Çocuk Psikolojisi
Üstün Yetenekli Çocuklar
Üstün Zekalı Çocuklar
Issue Date: 2003
Publisher: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Citation: Kargı, E., Akman, B. (2003). Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğuna Sahip Üstün Yetenekli Çocuklar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı (24) sayfa:212-215
Abstract: Üstün yetenekli çocuklar genellikle duyarl›, kendilerinden çok şey beklenen ve desteklenmeye gereksinim duyan çocuklard›r. Bu çocuklar yeteneklerinin tamamiyle gelişmesi için desteklenmelidirler. DEHB hem dikkat eksikliği hem de hiperaktivite semptomlar› gösteren çocuklar› ifade etmektedir. Üstün yetenekli çocuklar, s›n›fland›rma, belleği kullanma, hat›rlama, organize etme gibi metabilişsel stratejileri daha iyi kullanabilmektedirler. DEHB’na sahip üstün yetenekli çocuklar diğer üstün yetenekli çocuklara k›yasla bu stratejileri etkin bir şekilde kullanmay› unuturlar.Bu çocuklar bilşisel, sosyal ve duygusal aç›dan diğer üstün yetenekli çocuklardan farkl›l›k göstermektedirler
Description: The file in this item is the publisher version (published version) of the article.
URI: http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/889-published.pdf
http://hdl.handle.net/11129/2574
ISSN: 1300-5340
Appears in Collections:ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğuna sahip üstün.pdfPublisher Version65.99 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback