EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/2574
|
Title: | Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğuna Sahip Üstün Yetenekli Çocuklar |
Authors: | Kargı, Eda Akman, Berrin Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Primary Education TR219096 |
Keywords: | Üstün Yeteneklilik Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Hiperaktivite Bozukluğu - Çocuklar Çocuk Eğitimi Çocuk Psikolojisi Üstün Yetenekli Çocuklar Üstün Zekalı Çocuklar |
Issue Date: | 2003 |
Publisher: | Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Citation: | Kargı, E., Akman, B. (2003). Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğuna Sahip Üstün Yetenekli Çocuklar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı (24) sayfa:212-215 |
Abstract: | Üstün yetenekli çocuklar genellikle duyarl›,
kendilerinden çok şey beklenen ve desteklenmeye gereksinim
duyan çocuklard›r. Bu çocuklar yeteneklerinin tamamiyle
gelişmesi için desteklenmelidirler. DEHB hem dikkat
eksikliği hem de hiperaktivite semptomlar› gösteren çocuklar›
ifade etmektedir. Üstün yetenekli çocuklar, s›n›fland›rma,
belleği kullanma, hat›rlama, organize etme gibi
metabilişsel stratejileri daha iyi kullanabilmektedirler.
DEHB’na sahip üstün yetenekli çocuklar diğer üstün yetenekli
çocuklara k›yasla bu stratejileri etkin bir şekilde kullanmay›
unuturlar.Bu çocuklar bilşisel, sosyal ve duygusal
aç›dan diğer üstün yetenekli çocuklardan farkl›l›k göstermektedirler |
Description: | The file in this item is the publisher version (published version) of the article. |
URI: | http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/889-published.pdf http://hdl.handle.net/11129/2574 |
ISSN: | 1300-5340 |
Appears in Collections: | ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|