DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/2622

Title: Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Sorun Davranışlarının İncelenmesi
Authors: Kargı, Eda
Erkan, Semra
Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Primary Education
TR219096
Keywords: Okul Öncesi Dönem Çocuğu
Ruh Sağlığı
Önleyici Hizmetler
Issue Date: 2004
Publisher: Hacettepe Üniversitesi
Citation: Kargı, E., Erkan, S. (2004). Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Sorun Davranışlarının İncelenmesi . Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı (27) 135-144.
Abstract: Ülkemizde yaşanan hızlı sosyal ve ekonomik değişimlere paralel olarak sağlık sorunlarının boyutları da önemli ölçüde değişmektedir.Günümüzde toplum sağlığını çeşitli fiziksel hastalıkların yanı sıra ruhsal bozukluklar da büyük ölçüde etkilemektedir. Son yıllarda özellikle ilkokul çocuklarında gözlenen dikkat eksikliği-hiperaktivite bozukluğu, öğrenme güçlüğü, kaygı, depresyon, psikosomatik sorunlar gibi ruhsal sorunlarda gözlenen artışlar dikkatleri okul öncesi döneme çekmektedir. Çünkü, bu dönemdeki çocuklar sıkıntılarını ve sorunlarını, bunlarla başetme güçlüklerini doğrudan ifade edememekte, ancak, oyun, resim, somatik yakınmalar için, koruyucu/önleyici hizmetlerin etkin bir şekilde verilmesi gerekmektedir. Bunun için de risk altındaki hedef kitlelerdeki belirtilerin taranması ve tanınması öncelik kazanmaktadır. Bu araştırmada, Ankara’daki okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocukların sorun davranışlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 3-4 yaş grubunda, 162 erkek ve 176 kız olmak üzere seçkisiz (rastgele) örnekleme yöntemiyle seçilen 338 çocuk oluşturmuştur. Araştırmada çocukların sorun davranışlarını belirlemek amacıyla Achenbach ve Rescorla (2000) tarafından geliştirilen, Erol ve Acı (2002) tarafından Türkçe’ye uyarlanan 1.5 - 5 Yaş Çocuk Davranışı Değerlendirme Ölçeği(Child Behavior Check-List For Ages 11/2-5, CBCL / 11/2-5) ve 11/2-5 Yafl Öğretmen Bilgi Formu (The Caregiver-Teacher Report Form for Ages 11/2-5, C-TRF 11/2-5) kullanılmıştır. Çocukların ölçekten aldıkları puanların yaş ve cinsiyete göre fark gösterip göstermediği tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile incelenmiştir.
Description: The file in this item is the publisher version (published version) of the article.
URI: http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/808-published.pdf
http://hdl.handle.net/11129/2622
ISSN: 1300-5340
Appears in Collections:ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Okul öncesi dönem çocuklarının sorun davranışlarının.pdfPublisher Version93.91 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback