|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/2627
|
Title: | School Experience Applications in Pre- Schools: Best Practices Problems and Solutions in Preschool Education |
Authors: | Yıldızlar, Mehmet Kargı, Eda Bozcan, Elif Ünal Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Primary Education TR219096 |
Keywords: | Okul Öncesi Eğitim Okul Öncesi Uygulama Öğretmen Yetiştirme Okul Deneyimi Öğretmen Adayları |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | New World Sciences Academy |
Citation: | Yıldızlar, M., Kargı, E., Bozcan, E. (2011). School Experience Applications in Pre-Schools: Best Practices Problems and Solutions in Preschool Education. E-Journal of New World Sciences Academy, Vol.6, No, 1. |
Abstract: | Bu araştırmada Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi Bölümü’nde öğrenim görmekte olan 3.sınıf öğrencilerinin 2009-2010 Güz döneminde Okul Deneyimi dersi kapsamında, anaokullarında yaptıkları çalışmalar, süreç, içerik ve nitelik açısından değerlendirmeleri incelenmiştir. Bu araştırma betimsel yöntemlerden tarama modeline dayalı niteliksel bir çalışmadır. Araştırma grubunu 3.sınıfta öğrenim gören 78 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin gözlem raporları ve günlüklerinden elde edilen verilere uygulanan içerik çözümlemesi sonuçlarına göre öğrencilerin okul deneyimi uygulamalarındaki olumlu yaşantılarının çoğunlukla, öğretmenlik mesleğini tanıma ve sevme, çocuklarla iletişim kurabilmenin yarattığı güven duygusu, çocukların gelişimine destek olma, uygulama ve sınıf yönetimi konusunda beceri kazanma konularında olduğu, olumsuz yaşantılarının ise öğretmenlerle işbirliği yapamama, öğretmenler ve okul yönetimi tarafından kabul görmeme, sınıf ortamının okul öncesi eğitime uygunluk açısından yetersiz oluşu gibi konularda yoğunlaştığı belirlenmiştir. |
Description: | The file in this item is the publisher version (published version) of the article. |
URI: | http://dergipark.ulakbim.gov.tr/nwsaedu/article/download/5000063298/5000059447 http://hdl.handle.net/11129/2627 |
ISSN: | 1308-7274 |
Appears in Collections: | ED – Journal Articles: Publisher & Author Versions (Post-Print Author Versions) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|