DSpace
 

EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/2746

Title: Perceptions on the Use, Adoption, and Value of Information and Communication Technologies among Small and Medium-sized Enterprises in Lagos and Neighboring States in Nigeria
Authors: İslamoğlu, Mehmet
Ibe, Kingsley Emeka
Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Department of Business Administration
Keywords: Business Administration
Marketing Management
nformation technology - Enterprises - Nigeria
Information and Communication Technologies
Small and Medium-sized Enterprises
Adoption
Lagos
Nigeria
Issue Date: Jul-2015
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Ibe, Kingsley Emeka. (2015). Perceptions on the Use, Adoption, and Value of Information and Communication Technologies among Small and Medium-sized Enterprises in Lagos and Neighboring States in Nigeria.. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: The aim of this study is to investigate the perceptions of managers on the use, adoption and value of Information and Communication Technologies among Small and Medium-sized Enterprises in Lagos and neighboring states in Nigeria. Research has shown increase in the demand of e-business technologies by business firms in the developing countries especially in Nigeria. For businesses to remain relevant in this current technologically advanced environment, there is a need to adopt and use ICT. Survey is used to identify and evaluate the perceptions of managers on the use, adoption, value and factors limiting ICT adoption among SMEs. As one of the instruments for data collection, questionnaire was used to survey 150 managers of different business firms, a total of 102 copies of questionnaire were completed and returned for the study. Both the review of related literatures and the empirical findings gave more insights into ICT adoption, use and value among SMEs. The study offered policy recommendations which will encourage SMEs to adopt ICT. Keywords: Information and Communication Technologies, Small and Medium-sized Enterprises, Adoption, Lagos, Nigeria.
ÖZ: Bu araştırmanın amacı, Nijerya’da Lagos ve çevresindeki eyaletlerde bulunan Orta ve Küçük ölçekli İşletmelerde Enformasyon ve İletişim Teknolojilerinin kullanımı, kurulumu, ve değeri hakkında yöneticilerin algılarını araştırmaktır. Araştırmalar, Nijerya gibi kalkınmakta olan ülkelerdeki işletmelerin gittikçe artan bir şekilde e-işletme teknolojilerine geçmeyi talep ettiklerini göstermektedir. Bu teknolojik rekabetin kızıştığı ortamda, tüm işletmelerin enformasyon ve iletişim teknolojilerini takip etmeleri ve kullanmaları gerekmektedir. Orta ve Küçük ölçekli İşletmelerde Enformasyon ve İletişim Teknolojilerinin kullanımı, kurulumu, ve değeri hakkında yöneticilerin algılarını araştırmak üzere bir anket oluşturulmuş ve veriler değerlendirilmiştir. Anket, çeşitli sektörlerden 150 yöneticiye gönderilmiş, 102sinden tamamlanmış olarak veri alınmıştır. Literatür taraması ile araştırmadan elde edilen empirik bulgular örtüşmekte ve Orta ve Küçük ölçekli İşletmelerde Enformasyon ve İletişim Teknolojilerinin kullanımı, kurulumu, ve değeri hakkında değerli gözlemler içermektedir. Bunlar ışığında sektörel ve şirketler bazında bilişim politikaları şekillendirilebilir. Anahtar sözcükler: Enformasyon ve İletişim Teknolojileri, Küçük ve Orta ölçekli İşletmeler, Benimseme, Lagos, Nijerya.
Description: Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2015. Supervisor: Assist. Prof. Dr. Mehmet İslamoğlu.
URI: http://hdl.handle.net/11129/2746
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ibekin.pdfThesis, Master512.26 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback