DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/3293

Title: Instructional Quality of Massive Open Online Courses (MOOCs) and Open Courses (OCs)
Authors: İşçioğlu, Ersun
Yoila, Andrew O.
Eastern Mediterranean University, Faculty of Education,Department of Computer Education and Instructional Technologies
Keywords: Computer Education and Instructional Technologies
Information and Communication Technologies in Education
Distance education--Computer-assisted instruction
Computer-assisted instruction--Internet in education--Distance education
Education - Computer network resources
Teaching - Computer network resources
Distance Education
Distance Education
MOOCs
Open Courses
Learners
Issue Date: Feb-2015
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Yoila, Andrew O.. (2015). Instructional Quality of Massive Open Online Courses (MOOCs) and Open Courses (OCs). Thesis (M.Ed.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Computer Education and Instructional Technologies, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: Information and Communication Technology (ICT) is playing a very important role in today Education. The purpose of the study is to assess and compare Massive Open Online Courses (MOOCs) and Open Courses (OCs) based on the first principles of instruction. Inventory was used for the collection of data through evaluations of the various MOOCs and OCs. The chosen 57 courses were grouped into xMOOCs, cMOOCs, Eastern Mediterranean University (EMU) and other Universities (OTU) OCs. This study, it is obtained that the instructional design of various courses is not successful. Moreover, it is observed that the principles of instruction showed that there is statistical significant difference in designing instructional materials by the MOOCs and OCs designers. Data were analyzed with SPSS by descriptive methods. EMU OCs score very low point in the problems center principles with average score in the objectives and organizations. Keywords: Distance Education, Online learning, MOOCs, Open Courses, Learners.
ÖZ: Günümüzde Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT), eğitim alanında önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı, Kitlesel Açık Çevrimiçi Kurslar’ı (MOOC) ile Açık Kurslar’ını (OC) temel oluşturulma ilkelerine göre değerlendirmek ve karşılaştırmaktır. Çeşitli MOOC ve OC’lerin değerlendirilmesiyle, veri toplama süreci için bir envanter kullanılmıştır. Kurslar xMOOC’ler, cMOOC’ler, Doğu Akdeniz Üniversitesi Açık Kursları ve diğer üniversitelerin Açık Kursları olarak gruplandırılmış ve toplamda 57 adet kurs seçilmiştir. Çeşitli kursların öğretim tasarımı başarısız bir şekilde tasarlanmıştır; ancak çoğu kurs talimat ilkelerini izlememektedir. Ayrıca, farklı MOOC ve OC tasarımcılarının öğrenim materyalleri kullanımında büyük ölçüde istatistiksel bir fark gözlemlenmiştir. Veriler, Sosyal SPSS aracılığıyla betimsel nicel yöntemlerin kullanılmasıyla analiz edilmiştir. Doğu Akdeniz Üniversitesi Açık Kursları sorunlar merkezinde düşük bir sonuç alırken, amaçlar ve düzenlemeler açısından ortalama bir sonuç almıştır. Anahtar Sözcükler: Uzaktan Eğitim, Çevrimiçi Eğitim, Kitlesel Açık Çevrimiçi Kurslar (MOOC), Açık kurslar, Öğrenciler.
Description: Master of Science in Information and Communication Technologies in Education. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer Education and Instructional Technologies, 2015. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Ersun İşçioğlu.
URI: http://hdl.handle.net/11129/3293
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
YoilaAndrew.pdfThesis, Master819.7 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback