|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/3293
|
Title: | Instructional Quality of Massive Open Online Courses (MOOCs) and Open Courses (OCs) |
Authors: | İşçioğlu, Ersun Yoila, Andrew O. Eastern Mediterranean University, Faculty of Education,Department of Computer Education and Instructional Technologies |
Keywords: | Computer Education and Instructional Technologies Information and Communication Technologies in Education Distance education--Computer-assisted instruction Computer-assisted instruction--Internet in education--Distance education Education - Computer network resources Teaching - Computer network resources Distance Education Distance Education MOOCs Open Courses Learners |
Issue Date: | Feb-2015 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Yoila, Andrew O.. (2015). Instructional Quality of Massive Open Online Courses (MOOCs) and Open Courses (OCs). Thesis (M.Ed.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Computer Education and Instructional Technologies, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | Information and Communication Technology (ICT) is playing a very important role in today Education. The purpose of the study is to assess and compare Massive Open Online Courses (MOOCs) and Open Courses (OCs) based on the first principles of instruction. Inventory was used for the collection of data through evaluations of the various MOOCs and OCs. The chosen 57 courses were grouped into xMOOCs, cMOOCs, Eastern Mediterranean University (EMU) and other Universities (OTU) OCs. This study, it is obtained that the instructional design of various courses is not successful. Moreover, it is observed that the principles of instruction showed that there is statistical significant difference in designing instructional materials by the MOOCs and OCs designers. Data were analyzed with SPSS by descriptive methods. EMU OCs score very low point in the problems center principles with average score in the objectives and organizations.
Keywords: Distance Education, Online learning, MOOCs, Open Courses, Learners. ÖZ:
Günümüzde Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT), eğitim alanında önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı, Kitlesel Açık Çevrimiçi Kurslar’ı (MOOC) ile Açık Kurslar’ını (OC) temel oluşturulma ilkelerine göre değerlendirmek ve karşılaştırmaktır. Çeşitli MOOC ve OC’lerin değerlendirilmesiyle, veri toplama süreci için bir envanter kullanılmıştır. Kurslar xMOOC’ler, cMOOC’ler, Doğu Akdeniz Üniversitesi Açık Kursları ve diğer üniversitelerin Açık Kursları olarak gruplandırılmış ve toplamda 57 adet kurs seçilmiştir. Çeşitli kursların öğretim tasarımı başarısız bir şekilde tasarlanmıştır; ancak çoğu kurs talimat ilkelerini izlememektedir. Ayrıca, farklı MOOC ve OC tasarımcılarının öğrenim materyalleri kullanımında büyük ölçüde istatistiksel bir fark gözlemlenmiştir. Veriler, Sosyal SPSS aracılığıyla betimsel nicel yöntemlerin kullanılmasıyla analiz edilmiştir. Doğu Akdeniz Üniversitesi Açık Kursları sorunlar merkezinde düşük bir sonuç alırken, amaçlar ve düzenlemeler açısından ortalama bir sonuç almıştır.
Anahtar Sözcükler: Uzaktan Eğitim, Çevrimiçi Eğitim, Kitlesel Açık Çevrimiçi Kurslar (MOOC), Açık kurslar, Öğrenciler. |
Description: | Master of Science in Information and Communication Technologies in Education. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer Education and Instructional Technologies, 2015. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Ersun İşçioğlu. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/3293 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|