DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/3433

Title: Instructors’ Opinions about New Learning Management System
Authors: İlkan, Mustafa
Kasem, Kheder
Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Computer Education and Instructional Technologies
Keywords: Information and Communication Technologies in Education
Information and Communication Technologies in Education - Higher Education - Eastern Mediterranean University
Instructor Attitudes - Information Communication Technologies
Education - Computer network resources
Educational Technology - E-Learning
Teaching - Computer Network Resources
Learning management system
LMS
interface design
LMS Development Framework
LMS comparison
Issue Date: Sep-2015
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Kasem, Kheder. (2015). Instructors’ Opinions about New Learning Management System. Thesis (M.Ed.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Educational Sciences, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: Learning management system (LMS) is highly discussable subject in educational field. Such systems need to always be updated and upgraded with new features, tools and design to keep up with technology development from day to day. A standard framework for developing LMS was provided with focusing on the design and interface. This research focused in implementing new LMS and implements it in new way by using up to date technologies to achieve user friendly and ease to use. In this research EMU was taken as a case study to get opinions on new LMS of students and instructors and compares it to an existing one in Eastern Mediterranean University. Data is collected by using Interview questions with 10 instructors from School of Computing and Technology. User friendly interface and ease to use design can empower the LMS. Keywords: learning management system, LMS, interface design, LMS Development Framework, LMS comparison.
ÖZ: Öğrenme Yönetim Sistemi (ÖYS), son zamanlarda eğitim alanında çok konuşulan bir konudur. Bu tür sistemler, her geçen gün gelişen teknolojiye ayak uydurabilmeleri için geliştirilmeli; yeni özellikler, araçlar ve tasarımı ile düzenli olarak güncellenmeleri gerekirmektedir. ÖYS geliştirilirken, standart bir çerçeve oluşturabilmek için tasarım ve arayüze odaklanmak gerekmektedir. Bu araştırmada, güncel teknolojiler kullanılarak, kullanıcı dostu ve kullanım kolaylığı sağlayacak olan yeni bir yöntem kullanılarak ÖYS oluşturması sağlanmıştır. Öğrenci ve öğretim elemanlarının, yeni ÖYS hakkındaki görüşlerini almak ve var olan ÖYS ile karşılaştırmak için Doğu Akdeniz Üniversitesi, bir vaka çalışması olarak ele alınmıştır. Öğrenci görüşlerini toplamak için anket kullanılmıştır ve anket sonuçlarına göre de öğrencilerin yeni sistemle daha çok ilgilendikleri gözlemlenmiştir. Veriler ayrıca Bilgisayar ve Teknoloji Yüksek Okulu’ndaki 10 öğretim elemanı ile röportaj yapılarak da toplanmıştır. Sonuç olarak bu araştırmada, özellikleri tamamlanmadığı halde, kullanıcı dostu arayüz ve kullanımı kolay tasarlanması ile ÖYS’nin daha güçlü olabileceği gösterilmiştir. Anahtar Kelimeler: öğrenme yönetim sistemi, ÖYS, arayüz tasarımı, LMS Geliştirme Çerçeve, LMS karşılaştırılması.
Description: Master of Science in Information and Communication Technologies in Education. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Information and Communication Technologies in Education, 2015. Co-Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Ersun İşçioğlu and Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Mustafa İlkan.
URI: http://hdl.handle.net/11129/3433
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kaskhe.pdfThesis, Master2.98 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback