DSpace
 

EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/3585

Title: Deceptive Advertisement: Objectifying Women into Thin-Ideal Media
Authors: Selcan, Timur
Samandar, Ruba
Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration
Keywords: Business Administration
Marketing Management
Women in Media
Thin ideal internalization
Self-Objectification
Objectification of others
Self-esteem
objectification theory
media images and social comparison
Issue Date: Aug-2016
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Samandar, Ruba. (2016). Deceptive Advertisement: Objectifying Women into Thin-Ideal Media. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: Objectification is the process of representing a person like an object and sexual objectification is the process of representing a person like a sex object, one that serves another’s sexual pleasure. Research shows that living in an objectifying society is highly toxic for young girls and women. Women who grow up in a culture with widespread sexual objectification tend to view themselves as objects of desire for others. This internalized sexual objectification has been linked to problems with mental health (e.g., low self-esteem, eating disorders and body shame). This study investigates the impacts of thin ideal internalization on women, that is, women believing that having a slim body with little body fat and a small waist is good for them. To conduct this research, primary data was collected by distributing surveys in Cyprus. Secondary data was also used and gathered through literature review. Results present a mixed pattern of effects occurring from the media publicity of sexual objectification. It is argued that women who self-objectify, by definition, highly aware of their own appearance, and therefore should also be highly aware of the appearance of others. Further, it is argued that pressure to look good, from both media and the society in general, can be very persistent that women absorb such negative attitudes (start self-objectification). Self-objectification has negative effects including giving women a feeling of low self-esteem. The results bear this out: the more women self-objectify, the more likely they are to objectify others. There is a negative relationship between self-objectification and self-esteem. Keywords: Thin ideal internalization, Self-Objectification, Objectification of others, Self-esteem, objectification theory, media images and social comparison.
ÖZ: Nesneleştirme, bir insanı nesne gibi gösterme sürecidir. Cinsel nesneleştirme ise, bir insanı başka birisinin cinsel hazzına hizmet eden bir seks objesi olarak göstermektir. Araştırmalar gösteriyor ki, nesneleştirici toplumlarda yaşamak, genç kızlar ve kadınlar için fazlasıyla zarar vericidir. Cinsel nesneleştirmenin yaygın olduğu bir kültürde büyüyen kadınlar, kendilerini başkalarının arzularının nesnesi olarak görme eğilimindedirler. Bu gibi içselleştirilmiş cinsel nesneleştirmeler, akıl sağlığı problemleri ile bağlantılı olmuştur. ( ör. zayıf özsaygı, yeme bozukluklari ve vücut'tan utanç duyulması) Bu çalışma, sıfır beden idealinin içselleştirilmesinin kadınlar üzerindeki etkisini inceler. Yani, bu diğer bir deyişle kadınların çok az yağlı ve ince belli sıfır beden vücuda sahip olmanın onlar için iyi bir şey olduğuna inanmalarıdır. Bu araştırmayı yapmak için, Kıbrıs'ta anket dağıtılarak birincil veri toplanmıştır. Ayrıca ikincil veriler'de Literatür incelemesi yapılarak toplanmış ve kullanılmıştır. Sonuçlar, medyanın cinsel nesneleştirmeyi çokca sergilemesinden dolayı meydana gelen etkilerin karışık bir modelini ortaya koyuyor. Ayrıca, kendi kendini nesneleştiren kadınların, kendi görünüşlerinin fazlasıyla farkında oldukları ve bundan dolayı diğerlerinin görünüşlerininde fazlasıyla farkında oldukları ileri sürülüyor. Dahası, genel olarak medya ve toplumdan gelen güzel görünme baskısı, kadınların bazi olumsuz davranışları (öz nesneleştirme başlangıcı) özümsemesine sebep olacak şekilde kalıcı olabilir. Öz-nesneleştirmenin, bir kadına zayıf öz-saygı hissiyatı vermek gibi olumsuz etkileri vardır. Sonuçlar şunu ortaya koyar: Bir kadın, ne kadar fazla öz-nesneleştirme yaparsa, o kadar fazla diğerlerinide nesneleştirir. Öz-nesneleştirme ve öz-saygı arasında negatif bir ilişki vardır. Anahtar Kelimeler: İnce vücut ideali içselleştirmesi, Öz-nesneleştirme, Başkalarını nesneleştirmek, Öz-saygı, Nesneleştirme teorisi, Medya imajı ve sosyal karşılaştırma.
Description: Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2016. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Selcan Timur.
URI: http://hdl.handle.net/11129/3585
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics

Files in This Item:

File Description SizeFormat
samandarruba.pdfThesis, Master1.32 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback