DSpace
 

EMU I-REP >
11 Faculty of Tourism >
Theses (Master's and Ph.D) – Tourism >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/3589

Title: The Effect of Service Quality on Customer Satisfaction, Loyalty and Word of Mouth; Evidence from Tourists in Antalya, Turkey
Authors: Avcı, Turgay
Shaham, Samra
Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism
Keywords: Customer Satisfaction - Tourism - Antalya (Turkey)
Hospitality Industry - Management - Service Quality - Tourism - Management
Customer Services - Consumer Satisfaction
Service quality
customer satisfaction
word of mouth
customer loyalty
hotel industry
Tourism
Issue Date: Feb-2016
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Shaham, Samra. (2016).The Effect of Service Quality on Customer Satisfaction, Loyalty and Word of Mouth; Evidence from Tourists in Antalya, Turkey. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Faculty of Tourism, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: Referring to social exchange theory and expectancy theory, the present study attempts to investigate a conceptual model using deductive approach. The model examines the impact of the service quality on customer satisfaction and the effect of customer satisfaction on customer loyalty and positive word of mouth. The result of this study is based on the sample gathered from 205 customers in a hotel in Antalya. Based on the results, this study suggests that the quality of service in hotels and direct effect on customer satisfaction and customer satisfaction respectively has direct and positive impact on customer loyalty and positive word of mouth. However, like any other studies, the present inquiry bears some limitations which are discussed at the end of this thesis. Moreover, implication and future research direction are also discussed in this thesis. Keywords: Service quality, customer satisfaction, word of mouth, customer loyalty, hotel industry
ÖZ : Bu çalışma sosyal değişim teorisi ile beklenti teorisine atfen, tümdengelim yaklaşımının kullanımı ile oluşturulan kavramsal bir model üzerine kurulmuştur. Model hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti üzerindeki etkileri ile müşteri memnuniyetinin müşteri sadakati ile kulaktan kulağa iletişimde olumlu etkilerini incelemektedir. Çalışmanın uygulama bölümünde, Antalya'da bir otelde 205 müşterilerden toplanan anketlerin bulguları, otellerde hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti üzerinde doğrudan etkili olduğu ve müşteri memnuniyetinin de müşteri sadakati ve kulaktan kulağa iletişimde doğrudan ve pozitif bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir . Ancak diğer çalışmalarda olduğu üzere, bu tezin de bazı sınırlamalar taşıdığı ortadadır. Çalışmanın sonunda bu kısıtlamalar ile çalışmanın sonuçları ve gelecekteki çalışmalara yapılan öneriler yer almaktadır. Anahtar Kelimeler: Hizmet kalitesi, müşteri memnuniyeti, kulaktan kulağa iletişim, müşteri sadakati, otel endüstrisi.
Description: Master of Science in Tourism Management. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism, 2016. Co-Supervisor: Supervisor: Prof. Dr. Turgay Avcı.
URI: http://hdl.handle.net/11129/3589
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Tourism

Files in This Item:

File Description SizeFormat
shahamsamra.pdfThesis, Master584.86 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback