|
EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/3706
|
Title: | Brand Loyalty in the Construction Sector The Case of North Cyprus |
Authors: | Tümer, Mustafa Boroumand, Garsivaz Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration |
Keywords: | Business Administration Marketing Management Marketing - Brand Loyalty - Construction Sector - Cyprus, North Brand choice - Consumers preferences Construction industry brand loyalty customer satisfaction |
Issue Date: | Feb-2014 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Boroumand, Garsivaz. (2014). Brand Loyalty in the Construction Sector The Case of North Cyprus. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus |
Abstract: | “Construction sector occupies an important place in the economy of the TRNC, and
parallel to the population growth, the demands for buildings continue to increase”
(building construction and parcel statistics, 2009). The figures released by the State
Planning Organization (SPO) indicate that Urban building has been increased by
13.4% from 131,619(1997) to 308,405 (2009) floor area (m2). This dramatic
expansion will result in appearance of the more construction company and of course
the more contracts will be signed among contractor and the customers.
The objective of the thesis is to explore the source of customer satisfaction and
dissatisfaction in the construction industry and understand how it can influence the
brand loyalty to retain value customer and gain repeat business and to measure the
brand loyalty influences. For this purpose a conceptual model were designed and be
tested empirically by using structural equation modeling. Dimensions will be
determined which can be significant predictors of overall home-buying satisfaction.
In the field of construction, brand loyalty can be defined by having more contracts by
the mean of loyal customer with the contractor. For this reason 14 hypotheses were
defined and their relationships were tested on the sample of 101 respondents. The
results provide empirical support and positive relationship for 10 of 14 hypothesis
examined.
Keywords: Construction industry, brand loyalty, customer satisfaction. ÖZ :
“Đnsaat sektörü Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde önemli bir yere sahip olmakla
birlikte, nüfusun büyümesi ile de bina yapımı artmaktadır” (Đnsaat Statistikleri,
2009). KKTC Devlet Planlama Örgütü verilerine göre kırsal kesimdeki insaat %13.4
oranında 131,619 m2 ‘den (1997) 308,405 m2’ ye yükselmistir (2009). Đnsaat
sektöründeki bu dramatik artıs daha fazla insat firmalarının piyasaya girmesine ve
bunun sonucu olarak da müsteriler ve insaat firmaları arasında daha fazla anlasmalar
imzalamıslardır.
Bu çalısmanın amacı insaat sektöründe müsteri tatmini ve tatminsizliğinin
kaynaklarını arastırmak ve bunun marka bağlılığına etkisini incelemektir. Marka
bağlılığını incelerken müsteri değerinin nasıl olustuğunu ve tutumların nasıl
tekrarlandığı yönünde bilimsel verileri ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla kavramsal bir
model olusturulmus ve empiric olarak da yapısal denklem modelleme kullanılmıstır.
Genel olarak ev satın alınırken müsteri tatminini etkileyen boyutlar tesbit edilecektir.
Insaat sektöründe marka bağlılığı, marka bağımlısı müsterilerin aracılığı ile daha
fazla sözlesmenin yapılması ile tanımlanabilmektedir. Bu nedenle 101 insaat yaptıran
ve/veya ev alan müsterilerden bu konuda veriler toplanmıs ve 14 hipotez ortaya
konmus ve uygun istatistiki yöntemler ile test edilmistir. Elde edilen sonuçlar 14
hipotezden 10’ununu empiric olarak desteklemistir.
Anahtar Kelimeler: Đnsaat sektörü, marka bağlılığı, müsteri tatmini. |
Description: | Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2014. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Mustafa Tümer. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/3706 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|