|
EMU I-REP >
07 Faculty of Architecture >
Theses (Master's and Ph.D) – Architecture >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/3708
|
Title: | An Assessment on Awareness Level of Graduating Students Regarding the Significance of Sustainability |
Authors: | Özersay, Münevver Özgür Pooyanmehr, Mahrokh Eastern Mediterranean University, Faculty of Architecture, Dept. of Interior Architecture |
Keywords: | Interior Architecture Interior Design Architecture - Sustainability Sustainability Built Environment Interdisciplinary Collaboration Higher Education |
Issue Date: | May-2015 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Pooyanmehr, Mahrokh. (2015). An Assessment on Awareness Level of Graduating Students Regarding the Significance of Sustainability . Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Interior Architecture, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | The built environment is one of the most important sectors, which influences the progress towards sustainability. Lately, important improvements in understanding sustainability have been made. However, there is a crucial problem in making this information accessible to key people and also in motivating the different actors to collaborate. Meanwhile, even though it is not very easy to teach an awareness on sustainability and collaboration, this study enhances a belief that higher education institutions do and can play a significant role.
Based on these ideas, this quantitative research, investigates the awareness level of the graduating students of the five professions, which are involved in the design of the built environment (Architecture, Civil Engineering, Electrical Engineering, Interior Architecture, and Mechanical Engineering) and are offered as undergraduate educational programs at the Eastern Mediterranean University (EMU).
A comprehensive survey was designed and distributed to the graduating students of these five departments at EMU. The findings show that most of the students have passion for sustainability regardless of their department. However, from the level of awareness towards sustainability, the results indicate that there is still a lot improvement chances.
Keywords: Sustainability, Built Environment, Interdisciplinary Collaboration, Higher Education. ÖZ :
Yapılı çevre, sürdürülebilirliğe ilişkin ilerlemeleri etkileyen en önemli sektörlerden biridir. Son zamanlarda, bu sektörde birçok ilerleme kaydedilmiştir ancak, bunlarla ilgili bilgilerin kilit kişilere ulaşamaması/erişememesi ve bu aktörlerin birbirleri ile işbirliği halinde ilerlememeleri önemli bir problem teşkil etmektedir. Sürdürlebilirlik ile ilgili farkındalık ve işbirliği eğitimi ne kadar zor olursa olsun, yüksek öğrenim kurumları bu bağlamda çok önemli bir sorumluluğa ve role sahiptir.
Bu nicel araştırma, Doğu Akdeniz Üniversitesi çatısı altında, yapılı sektörün tasarım ve uygulamalarında etkin rol alan beş ayrı mesleğin (Mimarlık, İnşaat Mühendisliği, Elektrik Mühendisliği, İç Mimarlık ve Makine Mühendisliği) lisans eğitim programlarından mezun adayı olan öğrencilerin, sürdürülebilirlik farkındalığını ele alır.
Beş bölümden mezuniyet seviyesinde olan öğrencilere yönelik kapsamlı bir anket hazırlanmış ve dağıtılımıştır. Sonuçlar, çoğu öğrencinin, hangi bölümden olduğuna bakmazsızın sürdürülebilirlik konusuna ilgili olduğuna işaret ederken, farkındalık seviyesine yönelik, halen kat edilecek uzun bir yolun olduğuna yönelik ipuçları vermektedir.
Anahtar Kelimeler: Sürdürülebilirlik, Yapılı Çevre, İnterdisipliner İşbirliği, Yüksek Öğrenim. |
Description: | Master of Science in Interior Architecture. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Architecture, Dept. of Interior Architecture, 2015. Supervisor: Assist. Prof. Dr. Münevver Özgür Özersay. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/3708 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Architecture
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|