DSpace
 

EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/3723

Title: Customer Loyalty in the Telecommunication Industry in Nigeria
Authors: Tümer, Mustafa
Adenuga, Olusegun Kolawole
Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration
Keywords: Business Administration
Marketing Management
Customer Satisfaction - Customer Loyalty - Telecommunication Industry - Nigeria
Customer loyalty
Customer satisfaction
Sales promotion
Image
Service quality
Issue Date: Jul-2014
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Adenuga, Olusegun Kolawole. (2014). Customer Loyalty in the Telecommunication Industry in Nigeria. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: The purpose of this study was to develop and test a model which examined customer loyalty in telecommunication industry in Nigeria. The research collected data through questionnaire which was self-administered from a sample of mobile users of the telecom industry in the Nigerian. The importance of customer loyalty cannot be over emphasized as this study has showed that it is significant to organizational growth financially. The SPSS 17 and SMART PLS 2.0 software packages were used for data entry and further analysis. The PLS analyses results show significant relationship and provides support for majority of the hypothesis setup according to extensive literature review such as customer satisfaction, service quality, customer support, customer expectation among others. However, results show that there is no significant relationship between customer satisfaction and customer loyalty but, some other variable which are switching barrier and interpersonal relationship in Nigeria. The study also discusses a few managerial suggestions and gave future recommendation. Keywords: Customer loyalty, Customer satisfaction, Sales promotion, Image, Service quality.
ÖZ : Bu çalışmanın amacı, Nijerya'da telekomünikasyon sektöründe müşteri sadakatini kavramsal model kullanarak ölçmek ve test etmektir. Araştırmada kullanılan veriler kolayda örnekleme yöntemi ile Nijerya’da toplanmıştır. Literatür taraması sonucunda araştırmanın anketi oluşturulmuş ve veriler yüz yüze görüşme yöntemi ile mobil iletişim aracı kullananlardan toplanmıştır. Bu çalışmada müşteri sadakatının önemi vurgulanmış ve kurumların finansal açıdan büyümelerine pozitif anlamda etkisi olduğu görülmüştür. Deneklerden toplanan veriler temel istatistiklerin yapılmasında SPSS 17.0 paket programı, yapısal eşitlik modellemesini test etmek amacı ile SMART PLS 2.0 paket programı kullanılmıştır. SMART PLS 2.0 paket programı analizleri sonucunda çalışmada oluşturulan hipotezler test edilmiş ve ilişkiler üzerinde, bulgular ışığında yorumlar yapılmıştır. Çalışmanın en önemli bulgularından biri ise beklenmedik bir şekilde müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati arasında bir ilişkinin olmadığıdır. İlişki olmamasının nedenini ise Nijerya’daki tüketici davranışının farklı olabileceğidir. Çalışmanın sonunda mobil sektöründeki karar vericiler için bazı öneriler yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Müşteri sadakati, müşteri memnuniyeti, imaj ve hizmet kalitesi.
Description: Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2014. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Mustafa Tümer.
URI: http://hdl.handle.net/11129/3723
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Adenuga.pdfThesis, Master568.82 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback