EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/3809
|
Title: | Attitudes of ELT Students towards the Usefulness of Mobile-Assisted Language Learning (MALL) for Learning English |
Authors: | Gilanlıoğlu, İlkay Pourabad, Alireza Farshbaf Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching |
Keywords: | English Language Teaching (ELT) English Language - Study and Teaching Computer - Assisted Instruction - Educational Technology Mobile Assisted Language Learning (MALL) ubiquitous learning digital literacy Mobile communication systems in education |
Issue Date: | Aug-2016 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Pourabad, Alireza Farshbaf. (2016). Attitudes of ELT Students towards the Usefulness of Mobile-Assisted Language Learning (MALL) for Learning English . Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | This study explored the attitudes of ELT students towards the integration and implementation of Mobile-Assisted Language Learning (MALL) devices and their applications in and out of the EFL classroom. The aim of this study was to explore the usefulness of mobile devices and applications as supplementary learning materials and also it explored the attitudes of participants towards current limitations in mobile learning and the strategies that should be adopted in order to remove limitations. The participants in this study were B.A students of ELT department at Eastern Mediterranean University. The perceptions of participants were collected through filling out questionnaires and conducting interviews. The findings of the study revealed that ELT students perceived the integration of mobile devices in the ELT context as positive. Participants generally agreed that MALL devices and applications provide learners with ubiquitous learning opportunities. They also assist them in keeping in touch with their peers and instructors. The data obtained in this study showed that a great number of students own and use mobile devices for language learning purposes. Furthermore, some participants reported that there were few limitations such as insufficient provision of wireless Internet connection at the Department and that they had insufficient digital literacy. Several strategies and solutions were also proposed by some participants in this study in order to have a better integration and implementation of mobile devices in EFL context.
Keywords: Mobile Assisted Language Learning (MALL), ubiquitous learning, digital literacy ÖZ :
Bu çalışmada İngilizce Öğretmenliği Bölümü’ndeki öğrencilerin (ELT) Mobil-Destekli Dil Öğrenimi’nin (MALL) sınıf içi ve sınıf dışı eğitimle bütünleştirilmesi ve uygulanması hakkındaki tutumları incelmiştir. Bu çalışmanın amacı ek öğrenme materyali olarak mobil araçların ve uygulamalarının etkinliğini saptamak ve katılımcıların çağdaş mobil öğrenme deneyimlerini, ve birtakım sınırlamaları ortadan kaldıracak stratejilere yönelik tutumlarını incelemektir. Bu çalışmadaki katılımcılar Doğu Akdeniz Üniversitesi’ndeki İngilizce Öğretmenliği Bölümü lisans öğrencileridir. Katılımcıların algıları anket ve mülakat yoluyla elde edilmiştir. Çalışmanın sonuçları ELT öğrencilerinin mobil araçların İngilizce öğrenme bağlamıyla bütünleştirilmesinin olumlu bir biçimde algılandığını göstermiştir. Katılımcılar genel olarak mobil araçların ve uygulamalarının öğrencilere yaygın öğrenme olanakları sağladığı konusunda hem fikirdirler. Ayrıca, bu araçlar sınıf arkadaşları ve öğretmenleriyle iletişim bakımından kolaylık sağlamaktadır. Bu çalışmada toplanan veriler taşınabilir araçların dil öğrenimi amacıyla kullanımı açısından yüksek bir yüzde oraya koymuştur. Buna ek olarak, bazı katılımcılar Bölüm’deki kablosuz internet erişiminin yetersizliğini ve kendi dijital okur-yazarlıklarının eksikliğini bildirmiştir. Ayrıca, bazı katılımcılar mobil araçların yabancı dil olarak İngilizce öğrenimi bağlamında eğitimle daha etkin olarak bütünleştirilmesi ve uygulanması konusunda birtakım stratejiler ve çözümler sunmuşlardır.
Anahtar kelimeler: Mobil-Destekli Dil Öğrenimi (MALL), yaygın öğrnme, dijital okur-yazarlık |
Description: | Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching, 2016. Supervisor: Assist. Prof. Dr. İlkay Gilanlıoğlu. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/3809 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|