|
EMU I-REP >
10 Faculty of Communication and Media Studies >
Faculty of Communication and Media Studies - Thesis Colection >
Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/3840
|
Title: | Understanding likes on Instagram amongst EMU students |
Authors: | Gümüş, Agah Tolani, Abdulazeez Georgina Eastern Mediterranean University, Faculty of Communication, Dept. of Communication and Media Studies |
Keywords: | Communication and Media Studies Social media Communication Instagram Uses and Gratification |
Issue Date: | Feb-2017 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Tolani, Abdulazeez Georgina. (2017). Understanding likes on Instagram amongst EMU students. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Communication and Media Studies, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | This study aims to analyze the opinion of Eastern Mediterranean University students
when it comes to understanding likes on Instagram. The study is based on Uses and
Gratification Theory and seeks to explore the extent to which university students
understand this concept and what it implies and means to them. As well as how they
gratify their needs when using Instagram.
The study employed quantitative methodology. Questionnaire was distributed to 300
students in Eastern Mediterranean University although 277 questionnaires were
retrieved and analyzed. The first section of the questionnaire was related to
demographic information of participants. The second and third section was related to
social media and attitude scale statements respectively.
The study reflects that all participants are users of Social Media and have an
Instagram account. It also reflects that the response of people to post have a certain
implication to daily lives and is relevant for various reasons.
Further studies can explore using a comparison of Social Media and not just focusing
on one in particular. Also, Social media is used not only by students but also by
working class for various reasons. So, staff or other persons aside from students can
be involved in the next research.
Keywords: social media, instagram, uses and gratification. Öz: Bu çalışma Doğu Akdeniz Üniversitesindeki öğrencilerin instagramı anlamak ve
beğeni oluşturmak üzerine bir analiz çalışmasıdır. Kullanımlar ve Doyumlar teorisi
kullanılmıştır. Bu çalışmada instagram kullanan üniversite öğrencilerinin ne ölçüde
doyuma ulaştıkları ölçülmektedir. Toplamda 300 öğrenci ile anket çalışması
yapılmıştır.
Çalışma, tüm katılımcıların Sosyal Medya kullanıcısı olduklarını ve bir Instagram
hesabına sahip olduklarını göstermektedir. Aynı zamanda, insanların görevden
uzaklaştırılmalarının günlük hayatta belirli etkileri olduğunu ve çeşitli nedenlerle
ilişkili olduğunu yansıtıyor.
Daha ileri çalışmalar salt birine odaklanmanın değil, sosyal medyanın
karşılaştırmasını kullanarak keşfedebilir. Ayrıca, sosyal medya yalnızca öğrenciler
tarafından değil, çeşitli nedenlerle işçi sınıfı tarafından da kullanılmaktadır. Böylece
bir sonraki araştırmaya öğrenciler dışında bir personel ya da diğer kişiler katılabilir.
Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Instagram, Kullanımlar ve Doyumlar |
Description: | Master of Arts in Communication and Media Studies. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Communication, Dept. of Communication and Media Studies, 2017. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Agah Gümüş. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/3840 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|