DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/3841

Title: An Investigation into the Influence of Montessori Method on Professional Development of EFL Teachers and Productive Skills of Students with Autism
Authors: Kunt, Naciye
Rezvani, Mahsa
Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching
Keywords: English Language Teaching (ELT)
English Language
Study and Teaching
Montessori method of education
Montessori Method
professional development
EFL teachers
autism
L2 productive skill
Issue Date: Jul-2017
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Rezvani, Mahsa. (2017). An Investigation into the Influence of Montessori Method on Professional Development of EFL Teachers and Productive Skills of Students with Autism. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus.
Abstract: Educating students with special needs specifically those suffering from autism spectrum disorder is a challenging task and requires much effort, and professionality, and employment of further strategies than those applied to normal students. However, most teachers working with autistic students do not have adequate knowledge and skills required to teach to this group of students. Therefore, this qualitative study was designed to investigate the influence of the training of Montessori method on professional development of EFL teachers. This study also aimed to explore the influence of teachers’ training of Montessori method on L2 productive skills of students with autism. To this end, three EFL teachers who dealt with 10 students with autism from an educational center for autistic children in Iran were recruited to participate in a 10-week teacher training of Montessori Method. The theory and practice issues of Montessori education were introduced and discussed during four workshops which also included open discussions. While attending the workshops, Montessori Method were implemented in three English language classes of students with autism. Four instruments including approaches to teaching inventory, interviews, open discussion sessions, and observation were used to collect data. The results of the inventory indicated that the Montessori-oriented training changed the teachers’ approach of teaching English to the autistic students. teachers’ perceptions of their changes were characterized by adopting a role as a facilitator, extending teacherstudent relationship, incorporating material suitable for students with autism, providing an opportunity to learn more independently. Teachers also perceived that Montessori Method could be effective in teaching English to autistic students and it could improve their L2 productive skills, their motivation, foster more independence, and enhance their interaction with peers. This study yielded some implications for teachers, teacher educators and educational material developers. Keywords: Montessori Method, professional development, EFL teachers, autism, L2 productive skill
Öz: Zihinsel engelli öğrencileri, özellikle de otizm spektrum bozukluğu çeken öğrencileri eğitmek zor bir görevdir ve normal öğrencilere uygulananlardan çok daha fazla çaba ve mesleki eğitimin verilmesi ve daha fazla stratejinin kullanılması gerekmektedir. Bununla birlikte, otistik çocuklarla çalışan çoğu öğretmen, bu öğrenci grubunu eğitmeye yeterli bilgi ve beceriye sahip değildir. Bu nedenle, bu niteliksel çalışma, EFL (İngilizce Dil Eğitimi) öğretmenlerinin mesleki gelişimi üzerine Montessori Metodunun etkisini araştırmak üzere tasarlanmıştır. Aynı zamanda bu çalışma, bu yöntemin otizmli öğrencilerin ikinci dil üretme becerileri üzerine uygulanmasının etkilerini araştırmayı amaçlamıştır. Bu amaçla, İran’da otistik çocuklara yönelik bir eğitim merkezinde görev yapan üç öğretmen, Montessori Metoduna dayalı 10 haftalık bir öğretmen geliştirme eğitimine katılmıştır. Montessori metoduna dayalı eğitim ve uygulamalar içeren konular, açık tartışmaları da içerecek dört atölye çalışmasında tanıtılmış ve tartışılmıştır. Atölye çalışmaları devam ederken, diğer taraftan Montessori Metodu otistik öğrencilerin İngilizce dil sınıflarında uygulanmaktaydı. Öğretim envanteri, mülakatlar, açık oturumlar ve gözlem de dahil olmak üzere dört yaklaşım veri toplamak için kullanılmıştır. Bulgular, Montessori odaklı eğitimin öğretmenlerin otistik öğrencilere İngilizce öğretimi yaklaşımını değiştirdiğini göstermektedir. Bu değişiklikler; eğiticiye kolaylaştırıcı bir rol ile öğretmen-öğrenci ilişkisini genişleten, otistik öğrencilerin yararlanabileceği materyalleri bir araya getirerek bağımsız öğrenme için bir fırsat sağlayarak ve öğrencilerin yanlış davranışları için etkili disiplin stratejileri kullanarak karakterize edilmektedir. Bu çalışma ile öğretmenler, Montessori Metodunun otistik çocuklara İngilizce öğretimi üzerinde etkili olabileceğini, ikinci dil üretme becerilerini ve motivasyonlarını arttıracağını, daha çok bağımsızlık sağlayacağını ve akranlarıyla olan etkileşimlerini daha da arttıracağını görmüştür. Bu çalışma; öğretmenler, öğretmen eğitimcileri ve eğitim materyali geliştiricileri için önemli çıkarımlarda bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Montessori Metodu, mesleki gelişim, EFL öğretmenleri, otizm, ikinci dil üretme becerileri
Description: Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching, 2017. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Naciye Kunt.
URI: http://hdl.handle.net/11129/3841
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rezvanimahsa.pdfThesis, Master2.4 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback