|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/3851
|
Title: | Anne-Babaların Çocuk Yetiştirme Tutumları ile 5-6 Yaş Aralığındaki Çocukların Özgüven Düzeyinin İncelenmesi |
Authors: | Gürşimşek, Ayşe Işık Çakırlı, Nermin Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü |
Keywords: | Okul Öncesi Eğitim Çocuk Gelişimi Eğitim ve Öğretim Özgüven anne-baba tutumu çocuk yetiştirme stilleri erken çocukluk Self-reliance parents attitudes parenting style early childhood |
Issue Date: | Sep-2017 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Çakırlı, Nermin. (2017). Anne-Babaların Çocuk Yetiştirme Tutumları ile 5-6 Yaş Aralığındaki Çocukların Özgüven Düzeyinin İncelenmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, İlköğretim Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs |
Abstract: | This research which provides a comperative analysis of child rearing attitudes
and chlid’s self-reliance level that they are between ages 5-6 designed with
description and relational model. The research’s study group consist of 120 volunteer
parents and their children whose children attended preschool education institution
selected by random sampling method in Northern Cyprus during 2016-2017
academic year. In this study Personal Information Form developed by researcher,
Parents Attitude Scale (PAS) developed by Karabulut Demir and Şendil (2008) and
DeMoulin Self Perception Scale for Children developed by Donald Demoulin and it
adapted into Turkish by Kuru Turaşlı (2006) were used as data collection tools. The
data is evaluated by SPSS 18statistical analysis program, t-test, ANOVA and
correlation analysis were used as data analysis techniques. Analysis of statistical
methods were carried out accordingly and .01 and .05were accepted as significance
level for analysis. According to this findings, there is a significant relationship
between children’s self-reliance and their gender and their parents perception of
social support. On the other hand no significant relationship was seen between
parents’ parentin attitudes and their child’s gender, number of children, and their
perception of social support. Hovewer, there is significant relationship between
parental attitudes and their educational level, working status, their specify parents
attitudes, perception of efficiency and their aggreement with spouse about child
reliance.
Keywords: Self-reliance, parents attitudes, parenting style,early childhood Öz: Anne-babaların çocuk yetiştirme tutumları ile 5-6 yaş grubundaki çocukların
özgüven düzeyinin karşılaştırmalı olarak incelendiği bu çalışma betimsel ve ilişkisel
tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Kuzey Kıbrıs Türk
Cumhuriyeti’nde, 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında seçkisiz küme örnekleme
yöntemi ile seçilen ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 120 anne-baba ve çocukları
oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından
geliştirilen ve örneklemi oluşturan katılımcılar hakkında demografik bilgileri içeren
Kişisel Bilgi Formu, anne-babaların ebeveyn tutumlarını ölçmek üzere Karabulut
Demir ve Şendil tarafından geliştirilen (2008) Ebeveyn Tutum Ölçeği (ETÖ) ve 5-6
yaş grubundaki çocukların özgüven düzeyini ölçmek amacı ile Donald Demoulin
tarafından geliştirilen (2000) ve Türkçeye uyarlaması Turaşlı (2006) tarafından
yapılan DeMoulin Çocuklar İçin Benlik Algısı Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin
analizinde SPSS 18 programından yararlanılarak, t-testi, ANOVA ve korelasyon
teknikleri kullanılmıştır. Kullanılan istatistiksel yöntemlerin çözümlenmesindeki
anlamlılık .01 ve .05 üzerinde kabul edilmiştir. Araştırma sonucunda; çocukların
özgüven düzeyleri ve cinsiyet değişkeni ile ebeveynlerin sosyal çevrelerinden
gördüğü destek durumları arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. Ayrıca anne-babaların
çocuk yetiştirme tutumlarının, çocuklarının cinsiyeti, çocuk sayısı ve sosyal
çevrelerinden gördüğü destek durumu ile arasında anlamlı bir ilişki olmadığı, fakat
ebeveynlerin öğrenim durumları, çalışma durumları, kendi belirttikleri çocuk
yetiştirme yaklaşımları, çocuk yetiştirme yeterlilik algıları ve çocuk yetiştirme
konusunda eşleri ile anlaşma durumları arasında anlamlı sonuç bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Özgüven, anne-baba tutumu, çocuk yetiştirme stilleri, erken
çocuklu |
Description: | Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne Okul Öncesi Eğitim Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2017. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Ayşe Işık Gürşimşek. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/3851 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|