DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/3902

Title: Palestine Technical University Students’ Perceptions on Educational Use of ICT Tools
Authors: İlkan, Mustafa
Sulaiyeh, Thekra
Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Information and Communication Technologies in Education
Keywords: Information and Communication Technologies in Education
Higher Education
Eastern Mediterranean University
Students' Attitudes
Information Communication Technologies
Education
Computer network resources
Educational Technology
E-Learning
Teaching
ICT tools
perceptions
technology
learning system
Issue Date: Aug-2016
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Sulaiyeh, Thekra. (2016). Palestine Technical University Students’ Perceptions on Educational Use of ICT Tools. Thesis (M.Ed.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Information and Communication Technologies in Education, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: Technology is very important for todays‟ education. The main purpose of this study is to explore the students‟ perception of Palestine Technical University toward educational use of ICT tools. The selected sample was students for Palestine Technical University, Palestine. Quantitative method was applied on PTU students and questionnaire collected to conduct survey of 137 participants. The study data was analyzed by quantitative method, questionnaire published and the sample collected randomly from all PTU faculties. The data were analyzed using frequencies; Anova test using Statistical Package for the Social Sciences. Finding showed that there is positive attitude toward using ICT tools; however the result showed that there are no significant differences according to academic year and gender while there are significant differences with regard to CGPA, faculties, having computer at home, having internet at home, using computer in classrooms per week. Keywords: ICT tools, perceptions, technology, learning system.
Öz: Teknoloji, günümüzün eğitimi için çok önemlidir. Bu çalışmanın amacı, Filistin Teknik Üniversitesi öğrencilerinin, bilgi ve iletişim teknoloji araçlarının eğitimsel kullanımına yönelik algılarını araştırmaktır. Seçilen örnek katılımcılar Filistin Teknik Üniversitesi öğrencileriydi. Nicel yöntemler, PTU öğrencileri üzerinde uygulandı ve araştırmayı yürütmek için 137 katılımcıdan anket toplandı. Çalışma verisi nicel yöntemle analiz edildi, anket yayımlandı ve örnekler tüm PTU fakülteleri tarafından rastgele toplandı. Veriler, sıklıkla kullanılarak analiz edildi; Sosyal bilimler için istatistiksel paket kullanılarak Anova test uygulandı. Bulgular gösterdi ki, bilgi ve iletişim teknoloji araçları kullanımına karşı pozitif bir yaklaşım vardır. Fakat sonuçlar yine açığa çıkardı ki akademik seneye göre ve cinsiyete göre farklılıklar yokken, ağırlıklı genel not ortalamasına, fakültelere, evde bilgisayar ve internet bulundurulmasına ve haftalık sınıf içinde bilgisayar kullanımına ilişkin ciddi farklılar vardır. Anahtar kelimeler: Bilgi ve İletişim Teknoloji araçları, algılar, teknoloji, öğrenim sistemi
Description: Master of Science in Information and Communication Technologies in Education. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Information and Communication Technologies in Education, 2016. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Mustafa İlkan.
URI: http://hdl.handle.net/11129/3902
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sulaiyehthekra.pdfThesis, Master885.33 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback