DSpace
 

EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/4074

Title: Genç Tüketicilerin Çevrimiçi Alışverişe Karşı Tutumlarını Etkileyen Faktörler
Authors: Tümer, Mustafa
Denizalp, Meral
Doğu Akdeniz Üniversitesi, İşletme ve Ekonomi Fakültesi
Keywords: İşletme
İşletme Yönetimi
Pazarlama Anlayışı
Çevrimiçi Alışveriş
Satın Alma Davranışı
Marketing Concept
Online Shopping
Buying Behavior
Issue Date: Sep-2015
Publisher: Eastern Mediterranean University EMU
Citation: Denizalp, Meral. (2015). Genç Tüketicilerin Çevrimiçi Alışverişe Karşı Tutumlarını Etkileyen Faktörler. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, İşletme Yönetimi Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs.
Abstract: The internet shopping reached a very important point in a globalizing world through. With the advancements in technology, the internet shopping has become one of the most discussed topics in the buying behavior. In the literature, many studies have done on online shopping consumer behavior in many countries. However, this study is on online shopping, consumers' purchasing behavior in Gazimağusa Town, TRNC on participants aged 18 to 25. It is aimed to examine consumer attitudes towards online shopping on 300 consumers, using survey method. The investigated variables were; gender, education, economic distribution, the number of credit cards held, online shopping experiences, buying behavior, social media and risk perceptions. To test differences between two independent groups the SPSS 20 software used in analysis. One-way variance and the Chi - square tests were applied. As a result of the research, it was inferred that there is a significant difference between online experience with gender and the risk perceptions. In addition, there were significant differences between buying behavior and monthly income; level of education and online experiences also. On the other hand, there is a partial statistically significant difference between consumers' purchasing behavior and credit card ownership, social media and the products purchased, consumer gender and purchasing behavior. Keywords: Marketing Concept, Online Shopping, Buying Behavior
ÖZ: Küresel dünyada internet üzerinden alışveriş çok önemli bir noktaya gelmiştir. Teknolojinin de ilerlemesiyle birlikte internetten alışverişte satın alma davranışlarında ki farklılıklar en fazla tartışılan konulardan biri haline gelmiştir. Literatüre bakıldığında çevrimiçi alışverişte tüketici davranışlarıyla ilgili birçok ülkede çalışma yapıldığı görülmektedir. Fakat bu çalışma çevrimiçi alışverişte tüketicilerin satın alma davranışlarını KKTC Gazimağusa’da yaşayan 18-25 yaş arası kitle üzerinde incelemektedir. 300 tüketici üzerinde çevrimiçi alışverişe karşı olan tutumları incelemek amaçlanmış ve anket yöntemi kullanılmıştır. Analizler için ele alınan değişkenler; cinsiyet, eğitim, ekonomik dağılım, kredi kart sayısı, çevrimiçi alışveriş deneyimleri, satın alma davranış biçimi, sosyal medya ve risk algıları olarak ele alınmıştır. Değişkenlerin incelenmesi için SSPS 20 programında; Bağımsız İki Grup Arası Farklılıkların Testi, Tek Yönlü Varyans Testi ve Ki- kare Testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda; cinsiyet ile çevrimiçi deneyimi ve risk algıları arasında anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte, tüketicilerin satın alma davranışları ile aylık gelir düzeyleri ayrıca çevrimiçi deneyim ile eğitim durumları arasında anlamlı bir fark olduğu anlaşılmıştır. Diğer taraftan, tüketicilerin satın alma davranışları ile kredi kart sahipliği, sosyal medya ile satın aldıkları ürün ve tüketicilerin cinsiyetleri ile satın alma davranışları arasında kısmi olarak anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Pazarlama Anlayışı, Çevrimiçi Alışveriş, Satın Alma Davranışı
Description: Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne İşletme Yönetimi Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, İşletme ve Ekonomi Fakültesi, 2015. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Mustafa Tümer.
URI: http://hdl.handle.net/11129/4074
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics

Files in This Item:

File Description SizeFormat
DenizalpMeral.pdfThesis, Master809.46 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback