|
EMU I-REP >
10 Faculty of Communication and Media Studies >
Faculty of Communication and Media Studies - Thesis Colection >
Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/4166
|
Title: | Beauty Advertisements on YouTube: An Assessment of EMU Students’ Perception |
Authors: | Özad, Bahire Efe Amoo, Khadijat Oluwakemi -Eastern Mediterranean University, Faculty of Communication, Dept. of Communication and Media Studies |
Keywords: | Communication and Media Studies Online social networks-Social Media-YouTube-Advertisement-University Students-Eastern Mediterranean University-Cyprus North Online social networks-Social aspects-Internet - Social aspects-YouTube Beauty Advertisements-Cosmetics Internet Marketing-Online Marketing-Psychological Aspects Internet Communication YouTube Advertisement Beauty Perception |
Issue Date: | Jul-2016 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University EMU |
Citation: | Amoo, Khadijat Oluwakemi. (2016). Beauty Advertisements on YouTube: An Assessment of EMU Students’ Perception. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Communication and Media Studies, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | The present study aims to assess Eastern Mediterranean University students‘ perception towards beauty advertisements on YouTube. The study is based on the Uses and Gratification Theory and seeks to explore the extent to which university students see beauty advertisements on YouTube while using YouTube to gratify their needs.
The study employed quantitative methodology. 210 students in the Faculty of Communication and Media Studies were selected for the study. An In-house questionnaire was prepared and in the first section of the questionnaire, demographic information related to the participants were asked; in the second section, information about the use of YouTube was inquired, and in the third section, attitudes of respondents towards beauty advertisements on YouTube were explored.
The study concludes that participants are frequent users of YouTube and YouTube is their most preferred Social Networking Sites for watching videos and participants also rely on YouTube for their beauty products and trust YouTube beauty advertisements.
Further studies can explore beauty gurus on YouTube; their influences and credibility. Studies can also be done by employing a content analysis between certain beauty products on YouTube.
Keywords: YouTube, Advertisement, Beauty, Perception. ÖZ:
Bu çalışma Doğu Akdeniz Üniversitesi öğrencilerinin Youtube‘de yayınlanan güzellik reklamlarının algısınıdeğerlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma Kullanımlar ve Doyumlar Kuramına dayanmaktadır ve Üniversite öğrencilerinin Youtube‘daki güzellik ile ilgili reklamları ve ölçüde izlediği ve Youtube‘u ne ölçüde bu yöndeki gereksinimlerini karşılamada kullandıkları ile ilgilidir.
Çalışmada nicel yöntem kullanılmıştır. İletişim Fakültesindeki 210 çalışmaya katılmak için seçilmiştir. Bir anket hazırlanmıştır. Anketin birinci bölümünde katılımcılarla ilgili demografik bilgi sorulmuş;; ikinci bölümünde Youtube kullanımı sorgulanmış ve üçüncü bölümde katılımcıların Youtueb reklamlarına olan tutumları araştırılmıştır.
Çalışma katılımcıların Youtube‘u sıklıkla kullandıkları ve Youtube‘un vide izlemede en çok tercih edilen Sosyal Paylaşım Sitesi olduğu ve aynı zamanda katılımcıların Youtube‘da reklamlarını izledikleri güzellik ürünlerine güvendikleri sonucuna varılmıştır.
İlerideki çalışmalar Youtube‘daki güzellik uzmanlarını, onların etkisini ve güvenirliliğini araştırabilir. Çalışmalarda Youtube‘daki belirli güzellik ürünleri ile ilgili içerik analizi yapılabilir.
Anahtar sözcükler: YouTube, Reklam, Güzellik, Algı |
Description: | Master of Arts in Communication and Media Studies. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Communication, Dept. of Communication and Media Studies, 2016. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Bahire Efe Özad. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/4166 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|