DSpace
 

EMU I-REP >
02 Faculty of Engineering >
Department of Computer Engineering >
Theses (Master's and Ph.D) – Computer Engineering >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/4198

Title: A Novel Algorithm for Intelligent Traffic Light Control
Authors: Bayram, Zeki
AsgharzadehBonab, Saeid
Eastern Mediterranean University, Faculty of Engineering, Dept. of Computer Engineering
Keywords: Computer Engineering
Vehicular ad hoc networks (computer networks)-Traffic Lights
Traffic light controlling
Intersection congestion
Vehicular ad-hoc Network
Intelligent traffic light
Vehicle to infrastructure broadcasting
Issue Date: Feb-2017
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: AsgharzadehBonab, Saeid. (2017). A Novel Algorithm for Intelligent Traffic Light Control. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Computer Engineering, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: Nowadays, increasing number of vehicles on the streets are causing congestion at the intersections and consequently resulting in disruptions in traffic flows. Overall responsibility for preventing congestion in intersections is on traffic light control systems. In order to provide an enhanced traffic light controlling system, we utilized VANET technology for accessing vehicles’ travelling data and consequently traffic flow information. Our dynamic cycle traffic light management proposal provides an intelligent and real-time mechanism to choose the trafic lanes that will be allowed to pass through the intersection and adjust the green light duration in each cycle according to the traffic situation. The traffic density and short-term future traffic density computing in each road are two important steps of our proposed scheme. The broadcasted vehicles travelling data by using V2R communication helps us to compute traffic density values. Also, weather condition and important sites in the roads that make roads crowded are other key parameters in our scheme. The proposed scheme for choosing traffic light cycle and adjusting traffic light is evaluated against the existing static and other intelligent systems using our developed simulation web application. We found that our introduced scheme has better performance than the other approaches by significantly reducing delay time and accordingly decreasing number of the stopped vehicles behind traffic lights. Keywords: Traffic light controlling, Intersection congestion, Vehicular ad-hoc Network, Intelligent traffic light, Vehicle to infrastructure broadcasting.
ÖZ: Günümüzde, sayıları artan araçlar kavşaklarda tıkanıklığa yol açmakta ve bu nedenle tarafik akışında aksamalara neden olmaktadır. Kavşaklardaki tıkanıklığı önlemenin genel olarak sorumluluğunu trafik ışık kontrol sistemi almıştır. Gelişmiş bir trafik ışık kontrol sistemlerini elde etmek için, araçların seyehat bilgilerine ve dolayısı ile trafik akış bilgisine erişim şağlayan VANET teknolojisi kullandık. Dinamik döngü trafik ışık yönetimi önerimiz trafiğin o anki durumuna göre hangi şeritlerin kavşaktan geçmesine izin verileceğini kararlaştıran ve yeşil ışık süresini ayarlayan akıllı ve gerçek zamanlı bir mekanizma sağlamaktadır. Her bir yoldaki o andaki ve sonraki trafik yoğunluğu hesaplamaları önerilen planın iki önemli adımını oluşturmaktadır. Seyahat halindeki araçların V2R altyapısına gonderdikleri veriler trafik yoğunluğu değerlerini hesaplamamıza yardımcı oluyor. Buna ek olarak, hava koşulları ve yolların kalabalık olmasına neden olan önemli yerler planımızdaki diğer önemli faktörlerdir. Trafik ışık döngüsünü belirlemek ve trafik ışıklarını ayarlamak için önerilen plan, geliştirilmiş olan simülasyon web uygulaması kullanılarak varolan statik ve diğer akıllı sistemlerle mukayese edilmiştir. Önerdiğimiz sistemin bekleme zamanını ve dolayısı ile trafik ışıkları arkasında bekleyen arabaların sayısını önemli ölçüde azaltması nedeniyle diğer yöntemlere göre daha iyi perfromans gösterdiği gözlemlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Trafik ışık kontrolü, Kavşak tıkanıklığı, Akıllı trafik ışıkları, Araçtan altyapıya yayın.
Description: Master of Science in Computer Engineering. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Engineering, Dept. of Computer Engineering, 2017. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Zeki Bayram.
URI: http://hdl.handle.net/11129/4198
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Computer Engineering

Files in This Item:

File Description SizeFormat
asgharzadehbonabsaeid.pdfThesis, Master1.49 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback