DSpace
 

EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/4210

Title: The Influence of Income, Race and Higher Education on the Purchase of Beauty and Cosmetic Products in America
Authors: Aker, Melek Şule
Chukwuma, Esther Chidera
Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration
Keywords: Business Administration
Marketing Management
Economic Conditions-Business-America
Beauty shops-Cosmetics industry-America
Race and beauty
beauty industry
cosmetics
Issue Date: Feb-2018
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Chukwuma, Esther Chidera. (2018). The Influence of Income, Race and Higher Education on the Purchase of Beauty and Cosmetic Products in America . Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: Women from all over the world react differently to the use of cosmetic and beauty products. The beauty and cosmetics industry in America is the largest in the world. This study tries to understand the American society and some of the factors that influence the use of beauty and cosmetics products in the US. Factors such as race, income and higher education are utilized to help understand the women in America and their attitude towards the industry. This would help to explain some of the challenges faced by different women when purchasing beauty products in the US. It is hoped that this same approach be used to understand the women from different race groups of other countries. Keywords: race and beauty, beauty industry, cosmetics.
ÖZ : Dünya genelinde kadınların kozmetik ve güzellik ürünleri kullanımları farklıklık göstermektedir. Dünyanın en büyük güzellik ve kozmetik endüstrisi ise Amerika’dadır. Bu çalışmada Amerikan toplumu ve ABD’deki güzellik ve kozmetik ürünlerinin kullanımını etkileyen bazı faktörler araştırılmaktadır. Bu araştırmada Irk, gelir ve yüksek eğitim düzeyi gibi faktörler,Amerika’daki kadınları ve onların güzellik ve kozmetik ürünleri kullanım alışkanlıklarını anlamaya yardımcı olmak için kullanılmaktadır. Bu faktörler, ABD’de farklı kadınların güzellik ve kozmetik ürünleri satın alırken karşılaştıkları zorluklardan bazılarını açıklamaya yardımcı olur. Bu çalışmanın,diğer ülkelerde farklı uyruklardaki kadınların alışkanlıklarını anlamak için kullanabileceği umulmaktadır. Anahtar Kelimeler: Irk ve güzellik, güzellik endüsterisi, kozmetik
Description: Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2018. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Melek Şule Aker.
URI: http://hdl.handle.net/11129/4210
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chukwumaesther.pdfTheses ,Master.811.91 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback