|
EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/4210
|
Title: | The Influence of Income, Race and Higher Education on the Purchase of Beauty and Cosmetic Products in America |
Authors: | Aker, Melek Şule Chukwuma, Esther Chidera Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration |
Keywords: | Business Administration Marketing Management Economic Conditions-Business-America Beauty shops-Cosmetics industry-America Race and beauty beauty industry cosmetics |
Issue Date: | Feb-2018 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Chukwuma, Esther Chidera. (2018). The Influence of Income, Race and Higher Education on the Purchase of Beauty and Cosmetic Products in America . Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | Women from all over the world react differently to the use of cosmetic and beauty
products. The beauty and cosmetics industry in America is the largest in the world.
This study tries to understand the American society and some of the factors that
influence the use of beauty and cosmetics products in the US. Factors such as race,
income and higher education are utilized to help understand the women in America
and their attitude towards the industry. This would help to explain some of the
challenges faced by different women when purchasing beauty products in the US. It is
hoped that this same approach be used to understand the women from different race
groups of other countries.
Keywords: race and beauty, beauty industry, cosmetics. ÖZ :
Dünya genelinde kadınların kozmetik ve güzellik ürünleri kullanımları farklıklık
göstermektedir. Dünyanın en büyük güzellik ve kozmetik endüstrisi ise
Amerika’dadır. Bu çalışmada Amerikan toplumu ve ABD’deki güzellik ve kozmetik
ürünlerinin kullanımını etkileyen bazı faktörler araştırılmaktadır. Bu araştırmada Irk,
gelir ve yüksek eğitim düzeyi gibi faktörler,Amerika’daki kadınları ve onların güzellik
ve kozmetik ürünleri kullanım alışkanlıklarını anlamaya yardımcı olmak için
kullanılmaktadır. Bu faktörler, ABD’de farklı kadınların güzellik ve kozmetik ürünleri
satın alırken karşılaştıkları zorluklardan bazılarını açıklamaya yardımcı olur. Bu
çalışmanın,diğer ülkelerde farklı uyruklardaki kadınların alışkanlıklarını anlamak için
kullanabileceği umulmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Irk ve güzellik, güzellik endüsterisi, kozmetik |
Description: | Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2018. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Melek Şule Aker. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/4210 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|