DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/4222

Title: Perception of Students toward Using Tablet Computers/Smartphones in Education: The Case of Eastern Mediterranean University
Authors: Dabaj, Fahme
Adibfar, Farzad
Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Information and Communication Technology in Education
Keywords: Information and Communication Technology in Education
Education-Effect of technological innovations on-Eastern Mediterranean University
Educational technology-Information Technology-Eastern Mediterranean University-Cyprus, North
Educational Technology
Learning
M-Education
mobile devices
m-Learning in education
Mobile tablets
Issue Date: Jul-2016
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Adibfar, Farzad. (2016). Perception of Students toward Using Tablet Computers/Smartphones in Education: The Case of Eastern Mediterranean University. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Information and Communication Technology in Education, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: The very first time when mobile technologies were attempted to be used in education goes back to mid- 1990s. Like any other ICT device, tablet mobile devices have their own advantages and disadvantages which may either create or eliminate some limitations possibly arising due to environmental factors or teachers’/students’ readiness. In this study, an investigation of findings about the advantages of m-learning is carried out. At first, the recognition to which devices, (tablet computers/smart phones) are for using in curriculum context, then the technologies which can be used as a tool, the advantages of each tool, different ideas regarding their usage for educational purposes and finally, the key factors which have impact on higher education to use mobile devices in m-learning were examined. Students’ perception of using mobile tablet devices for educational purposes and the freedom of entering the classroom with mobile tablets were discussed. In addition, its effect on students’ learning, differences between male and female students were detailed, attitude toward using mobile tablets in their daily life and the effect of owning mobile tablets in education in contrast to other mobile devices were also discussed. Moreover, some recommendations on utilizing what kind of technology and how to use mobile tablets as an educational tool were offered. Keywords: Learning, M-Education, mobile devices, m-Learning in education, Mobile tablets.
ÖZ: Mobil teknolojinin eğitimde kullanılması, ilk kez 1990’lı yılların ortalarında gerçekleşmiştir. Her Bilgi ve İletişim Teknoloji aracı gibi, tabletler de çevresel faktörler ya da öğrenci/öğretmen çabukluğundan kaynaklanan bazı sınırlamalara neden olmakta veya var olan bazı kısıtlamaları ortadan kaldıran avantajlara sahip olmaktadır. Bu çalışmada, m-öğrenmenin avantajları ile ilgili bulgular incelenmiştir. İlk olarak, teknolojik araçların, özellikle tablet ve akıllı telefonların, eğitim müfredatı çerçevesinde kullanılabilmesi, bir araç olarak kullanılabilecek olan teknolojiler, her bir aracın avantajı ve son olarak mobil araçların m-eğitimde kullanılabilmesi için sunulan başlıca etkenler incelenmiştir. Öğrencilerin, eğitim için tablet kullanabilmesi ve sınıfa tablet ile girilebilmesi konuları ile ilgili nasıl bir bakış açısına sahip oldukları tartışılmıştır. Buna ek olarak, hem tablet kullanımının öğrencilerin öğrenimi üzerindeki etkileri, hem de erkek ve kız öğrenciler arasındaki farklar detaylı bir şekilde anlatılmış, günlük yaşamda tabletlerin kullanımı konusu masaya yatırılmış ve eğitimde, tablet kullanımının, diğer mobil cihazlara kıyasla nasıl bir etkisi olduğu tartışılmıştır. Buna ilaveten, tabletlerin eğitimsel araçlar olarak nasıl kullanılabileceği ve nasıl bir teknolojiden faydalanılabileceği konusunda bazı öneriler sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Öğrenme, M-Öğrenme, mobil cihazlar, eğitimde M-öğrenme, tablet.
Description: Master of Science in Information and Communication Technology in Education. Thesis (M.Ed.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Information and Communication Technology in Education, 2016. Supervisor: Assist. Prof. Dr. Fahme Dabaj.
URI: http://hdl.handle.net/11129/4222
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
adibfarfarzad.pdfThesis, Master935.72 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback