|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/4225
|
Title: | Üstün Yetenekli veya Zekâlı Çocuğa Sahip Anne-Babaların Karşılaştıkları Sorunların ve Beklentilerinin Belirlenmesi |
Authors: | Dalgıç, Nigar Şuara Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Okul Oncesi Ogretmenligi Bolumu |
Keywords: | İlköğretim Okul Öncesi Eğitim Üstün Yetenekli Çocuklar-Üstün Zekalı Çocuklar-Aile-Özel Eğitim Aile beklenti problemler üstün yetenekli üstün zekâlı kaygı |
Issue Date: | Feb-2017 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University EMU |
Citation: | Dalgıç, Nigar Şuara. (2017).Üstün Yetenekli veya Zekâlı Çocuğa Sahip Anne-Babaların Karşılaştıkları Sorunların ve Beklentilerinin Belirlenmesi . Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. |
Abstract: | The purpose of this research is to detect the problems of the parents who have a gifted/talented child in pre-school period, the parents’ expectations of future and concern about their children. The research sample composes of 51 parents whose 3-6 years old- children attending a private educational institution in 2014-2015 academic year. This study is structured in concurrent triangulation design which is based on the mixed research method, personal information form and semi-structured interview forms are used as means of data collection in the study. As a result of the research, it is detected that the parents face with the problems on account of the differences in their children’s social, emotional and language skills. It is determined that the parents as authority, limited time with their children-in the family as well. The parents indicate that they have high expectations from their children especially educational and occupational fields. Parents also consider that their children will face with social, emotional and educational problems in the future.
Keywords: family, expectation, problems, talented, gifted, concern ÖZ:
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönemdeki üstün yetenekli çocuğa sahip anne babaların yaşadığı sorunları, anne babaların çocukları ile ilgili gelecek beklentilerini ve kaygılarını tespit etmektir. Araştırmanın örneklemi, 3-6 yaşındaki üstün yetenekli veya zekâlı çocukları 2014-2015 öğretim yılında özel bir eğitim kurumuna devam eden 51 anne ve babadan oluşmaktadır. Bu çalışma karma araştırma yöntemini esas alan, yakınsayan paralel desende yapılandırılmış ve çalışmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; anne ve babaların, üstün yetenekli çocuklarının sosyal, duygusal, dil becerilerindeki farklılıklardan dolayı problemler yaşadıkları tespit edilmiştir. Anne babaların üstün yetenekli/zekâlı çocuklarının eğitimi sürecinde değil aile içinde de kurallara karşı gelme, ebeveyni otorite olarak kabul etmeme, anne-babaların çocuklarına zaman ayıramaması gibi problemlerle karşılaştıkları saptanmıştır. Anne ve babalar, çocuklarından özellikle eğitsel ve mesleki alanda beklentileri olduğunu belirtirken, çocuklarının gelecekte sosyal, duygusal ve eğitsel açıdan problemlerle karşı karşıya kalacaklarını düşünmektedirler.
Anahtar Kelimeler: aile, beklenti, problemler, üstün yetenekli, üstün zekâlı, kaygı |
Description: | Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne Okul Öncesi Eğitim Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2017. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Elif Yeşim Üstün. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/4225 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|