|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/4328
|
Title: | Students’ and Instructors’ Attitudes towards Peer Teaching Component in ELT Courses |
Authors: | Erozan, Fatoş Aliaskari, Farhad Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching |
Keywords: | English Language Teaching (ELT) English Language Teacher-Study and Teaching-Eastern Mediterranean University-Cyprus North Peer Teaching Peer-teaching teacher education programs students’ attitudes instructors’ attitudes |
Issue Date: | Jan-2017 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University EMU - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Aliaskari, Farhad. (2017). Students’ and Instructors’ Attitudes towards Peer Teaching Component in ELT Courses . Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | The present study attempted to investigate into the students’ and the instructors’ attitudes towards the ‘peer teaching’ component in the Department of Foreign Language Education of Eastern Mediterranean University. In addition, aims to identify the students’ and instructors’ suggestions regarding how the quality of the peer-teaching component can be improved.
The participants of the present study comprised two groups which are thirty-three third and fourth year undergraduate ELT students and the six instructors in the department. In order to collect the data for the study, a set of four instruments were used, including student questionnaire, instructor questionnaire, interviews with students, and interviews with instructors.
The results of the data analyses indicated that both the students and the instructors expressed positive attitudes towards the peer-teaching component of ELT teacher education programs held at the EFL Department of EMU. The results of the study also indicated that the instructors and students were aware of the benefits that peer-teaching would have for ELT teacher education programs and for the students’ future teaching careers. The participants also mentioned some suggestions as to how to enhance the micro-teaching component of ELT courses. Overall, based on the results of the study, it can be concluded that ELT peer-teaching has been successful in proving itself as an effective instructional strategy in the eyes of both students and their instructors. However, based on the suggestion that students
and instructors have made, some improvements can be done to enhance the micro-teaching component of ELT courses. Further, in the present study, some implications and suggestions for further research on attitudes towards the peer-teaching component of ELT teacher education programs are made to guide other researchers who are willing to conduct research in this area. Keywords: peer-teaching, teacher education programs, students’ attitudes, instructors’ attitudes ÖZ:
Bu çalışma, Doğu Akdeniz Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü’ndeki öğrenci ve öğretim elemanlarının arkadaş öğretimine karşı tutumlarını incelemektedir. Ayrıca, öğrenci ve öğretim elemanlarının arkadaş öğretiminin iyileştirilmesine yönelik önerilerini de belirlemeyi hedeflemektedir.
Bu çalışmaya katılanlar, 33 Yabancı Diller Eğitimi Bölümü üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencisi ve Bölüm’deki altı öğretim elemanı olmak üzere iki gruptan oluşmaktadır. Bu çalışma için veri toplamak amacıyla, öğrenci anketi, öğretim elemanı anketi, öğrencilerle görüşmeler ve öğretim elemanları ile görüşmeler olmak üzere dört yöntem kullanılmıştır.
Veri analiz sonuçları, hem öğrencilerin hem de öğretim elemanlarının ‘arkadaş öğretimi’ ile ilgili tutumlarının olumlu olduğunu göstermektedir. Ayrıca, çalışmanın sonuçları, öğrencilerin ve öğretim elemanlarının arkadaş öğretiminin yaraları konusunda farkındalıklarının bulunduğunu da göstermektedir.
Genel oralak, çalışmadan elde edilen sonuçlara dayanarak, hem öğrencilere hem de öğretim elemanlarına göre İngiliz dili öğretiminde ‘arkadaş öğretimi’ yönteminin etkili olduğu sonucuna varılabilir. Ancak, öğrenci ve öğretim elemanlarının sunmuş oldukları önerilere bakılırsa, İngiliz dili öğretimi derslerindeki ‘arkadaş öğretimi’ kısmı bazı iyileştirmelerledaha da etkili hale getirilebilir.
Ayrıca, bu çalışmada, ileride hazırlanacak olan İngiliz dili öğretimi öğretmen yetiştirme programlarında bulunan ‘arkadaş öğretimi’ öğesine karşı tutum belirleme çalışmaları için bazı önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar kelimeler: Arkadaş öğretimi, öğretmen yetiştirme programları, öğrenci tutumları, öğretim elemanı tutumları |
Description: | Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching, 2017. Supervisor: Assist. Prof. Dr. Fatoş Erozan. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/4328 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|