|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/4354
|
Title: | Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenci Merkezli Öğretim Yaklaşımının Uygulanmasına İlişkin Görüşleri |
Authors: | Sonyel, Bengi Tel, Mehmet Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakultesi |
Keywords: | Sosyal Bilgiler Öğretimi--Öğrenci Merkezli Öğretim Öğrenci Merkezli Öğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğrenci Görüş ve Tutumları Student-Centered Education Social Sciences Students' Attitudes and Opinios Eğitim Bilimleri |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Tel, Mehmet. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenci Merkezli Öğretim Yaklaşımının Uygulanmasına İlişkin Görüşleri. Thesis (M.Ed.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Educational Sciences, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | This research aims at finding out students' attitudes and opinions towards student-centered education in Social Sciences lessons and how effective it is used in secondary schools in Famagusta, TRNC. The reseach includes 426 secondary school students from grade 7, from Turk Maarif College, Canbulat Ozgurluk Secondary School and Canakkale Secondary School in Famagusta district. In the process of gathering data, for the quantitative part, a scale is used and for the qualitative part an interview is used. The quantitative input that is collected is analysed through SPSS T-test, Anova, Manova and LSD programmes and the data is entered into SPSS programme. The analysis is done with an expert. In the qualitative analysis, the content analysis is used and the input from the interviews are categorised and seperated into themes. At the end of the research it is found out that students are not active participants during inside and outside class activities, group work is not emphasized, teachers are more active and dominant, and teacher-centered education is more common, thus student-centered education is not sufficiently used in classes. ÖZ: Bu araştırmanın amacı, KKTC Gazimağusa ilçesinde bulunan ortaokullarda öğrenim gören öğrencilerin sosyal bilgiler derslerinde yürütülen öğrenci merkezli öğretime yönelik görüş ve tutumlarını ortaya çıkarmak ve öğrenci merkezli öğretimin ortaokullarda ne derece etkin bir şekilde kullanıldığını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma evreni 2014-1015 eğitim-öğretim yılında Gazimağusa ilçesinde Türk Maarif Koleji, Canbulat Özgürlük Ortaokulu ve Çanakkale Ortaokulu‟nda öğrenim gören 426 ortaokul 2. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Bu araştırmanın veri toplama aşamasının nicel ayağında ölçek, nitel ayağında ise yarı yapılandırılmış görüşme tekniği olmak üzere iki tür veri kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen nicel verileri analiz etmede SPSS T-TEST, ANOVA, MANOVA ve LSD analizi kullanılmıştı ve Ölçekten elde edilen veriler SPSS programına girilmiştir. Analizler uzman kişi eşliğinde yapılmıştır. Nitel veri analizinde ise içerik analizi kullanılmış ve görüşmelerden elde edilen veriler kategorileştirilip, temalara ayrılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin, sınıf içi ve sınıf dışı etkinliklerde yeterince aktif olmadığı, grup çalışmaları ve grupla yapılan etkinliklere yeterince yer verilmediği, genellikle öğretmenin aktif roller üslendiği ve ders anlatma yöntemlerinden sunuş yolu kullanıldığı, geleneksel yöntem ve tekniklerin baskın olduğu, öğrenci merkezli öğretimin yeterli seviyede kullanılmadığı elde edilen verilere göre anlaşılmaktadır. |
Description: | Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne Eğitim Programları ve Öğretim Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakultesi, 2016. Tez Danışmanı: Yard. Doç. Dr. Bengi Sonyel. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/4354 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|