DSpace
 

EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/4366

Title: Marka ve Markalaşma Aşamalarının İncelenmesi Bir Örnek Uygulama: İnci Ys Yuasa
Authors: Tümer, Mustafa
Aydın, Ayşe Nur
Doğu Akdeniz Üniversitesi, İşletme ve Ekonomi Fakültesi
Keywords: İşletme Bölümü
İşletme Yönetimi
İnci Gs Yuasa Firması--Markalaşma
Marka
Markalaşma
Turquality
Brand
Branding
Turquality
Issue Date: 2016
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Aydın, Ayşe Nur. (2016). Marka ve Markalaşma Aşamalarının İncelenmesi Bir Örnek Uygulama: İnci Ys Yuasa. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: Along with the world that changing everyday, marketing departments produce strategies to identify and meet changing needs and desires. Since the first branding work has begun from almost existence of mankind, human wanted to make a difference, hereat, nowadays, professionals are growing in the name of brand and branding. By virtue of the added value that commercial life brings, we can say that it is not a correct to ignore the brand and the elements that unite it. Rivalry is becoming increasingly difficult. At this point, the branding steps in. Because the brand is the mechanism of creating a distinctive perception. In the first part of this study, information about brand concept, function of brand, types of brand will be given. In the second part, the elements that forms the brand will be explained in a general way. In the third part, information about the branding process will be given. In the fourth part, detailed information about Turquality Support Program will be given and in the fifth part the branding process of İnci Gs Yuasa Company will be examined for example. In the last part, results and suggestions will be presented.
ÖZ: Her geçen gün değişen dünya ile birlikte, değişen ihtiyaç ve istekler dogru belirlemek ve onları karşılayabilmek için pazarlama departmanları strateji ler üretmektedir. İnsanlığın nerededeyse varoluşundan itibaren farklılık yaratma isteği sonucu ilk markalama çalışmaları başlamışken günümüzde marka ve markalaşma adına profesyoneller yetişiyor. Ticari hayata sağladığı katma değer sayesinde artık markayı, onu bileştiren unsurları göz ardı etmenin çokta doğru bir haret olmayacağını söyleyebiliriz. Rekabet gittikçe çetin hale gelmektedir. Tamda bu noktada markalaşma devreye girmektedir. Çünkü marka ayırt edici bir algı yaratma mekanizmasıdır. Bu çalışmanın birinci bölümünde marka kavramı, markanın işlevi, türleri hakkında bilgi verilecektir.İkinci bölümünde Markayı oluşturan unsurlar genel bir şekilde açıklanacak ve markalaşma sürecine dair bilgiler verilecektir. Üçüncü bölümde Turquality Destek Progarmı hakkında detaylı bilgi verilerek; dördüncü bölümde örnek olay olarak İnci Gs Yuasa firmasının markalaşma süreci incelenerek, müsteri memnuniyeti ölçülmeye çalışılacaktır.. Son bölümde sonuç ve öneriler sunulacaktır.
Description: Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne İşletme Yönetimi Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, İşletme ve Ekonomi Fakültesi, 2016. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Mustafa Tümer.
URI: http://hdl.handle.net/11129/4366
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics

Files in This Item:

File Description SizeFormat
aydinayse.pdfThesis, Master999.43 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback