DSpace
 

EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/4429

Title: Effective Factors of Gambling Behaviors: The Case of the North Cyprus Casinos
Authors: Fethi, Sami
Taheri, Pegah Mossawar
Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration
Keywords: Business Administration Department
Marketing Management
Gamblers--Gambling--Casinos--Cyprus, North
Gambling--Psychological aspects
Casinos
One-way Anova analysis
Independent T-test
Gambling behaviours
North Cyrus
Issue Date: 2017
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Taheri, Pegah Mossawar. (2017). Effective Factors of Gambling Behaviors: The Case of the North Cyprus Casinos. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: This thesis empirically investigates 30 important factors affecting gambling activities of the casinos in North Cyrus. 150 participates are used to evaluate the case by conducting means scores, independent sample T-test and One-way Anova analysis. The empirical results show that the factor called being “a sociable person” has statistical difference on the determinants of gambling behaviors where as the least important difference is “my only source of revenue is gambling.” The result also indicates “Gambling is the best way to laundry money” based on both the T-test and One-way Anova analysis.
ÖZ: Bu tez, KKTC‟de bulunan kumarhanelerde insanların davranışlarını etkileyen 30 önemli faktörü deneysel olarak araştırılmasını amaçlamaktadır. Bu bağlamda, KKTC de yaşayan 150 kişi ile yüz yüze görüşme yapılmıştır. 150 katılımcının cevap verdiği sorular, ortalama değerler Bağımsız t-testi ve Tek Yönlü Anova Teknikleri kullanılarak araştırma yapılıp seçim kriterleri karşılaştırılmıştır. Ampirik sonuçlar sosyalleşmenin kumar davranışları üzerinde farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. "Benim tek geçim kaynağım kumar oynamaktır." en az farklılık gösteren faktördür. Ayrıca sonuçlar kumar‟ın (sans oyunlari) kara parayı aklama‟nın en iyi yöntem olduğunu t-test ve anova analizleri göstermektedir.
Description: Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2017. Supervisor: Prof. Dr. Sami Fethi.
URI: http://hdl.handle.net/11129/4429
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics

Files in This Item:

File Description SizeFormat
taheripegah.pdfThesis, Master589.83 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback