DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/4437

Title: A Case Study of Requests in English Emails of Iraqi Arab University Students in North Cyprus
Authors: Shibliyev, Javanshir
Aljanabi, Ghazwan Mutar Ahmed
Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching
Keywords: English Language Teaching (ELT)
English Language-Study and Teaching
Politeness (Linguistics)-Grammar
Comparative and general
Pragmatic variations
Pragmatic transfer
Linguistic politeness strategy
Interlanguage pragmatics
Issue Date: 2016
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Aljanabi, Ghazwan Mutar Ahmed. (2016). A Case Study of Requests in English Emails of Iraqi Arab University Students in North Cyprus. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus.
Abstract: The present study aimed to identify the pragmatics of politeness with reference to the head act of email request strategies used by the Iraqi postgraduate students in an academic setting at Eastern Mediterranean University, Near East University, Cyprus International University and Girne American University in theTurkish Republic of Northern Cyprus (TRNC). Two research questions were asked. The first aimed to investigate the strategies preferred by Iraqi post-graduate students while performing requests in e-mails, whereas the second aimed to find out the role of learners’ native language transfer in performing requests. The research was conducted as a qualitative and a quantitive case study.Discourse Completion Test (DCT) was used to collect data from three different groups; namely, Iraqi postgraduate students (IPGSs) as the research group, and British-English native speakers (BENSs) and Iraqi-Arab native speakers (IANSs), both representing the baseline groups.This completion task mainly focused on student-professor email request communication. The findings of the study showed that both IPGS and BENS groups preferred to use the conventionally indirect strategies to request in emails. The results pointed out that the IPGS performedrequestsin using formulations different from the baseline group BENS. This indicated that they didn't do same as the target or native pragmatic norms all the time, but they were engaged in the creative construction process in interlanguage pragmatic development . In light of the result, such study involves pedagogical implications that point of the need of Iraqi English teachers to improve their students’ level of pragmatic competence in order to avoid pragmatic failure in email communication, especially in request strategy. Finally, the present study grants other useful areas for more investigation by focusing on the natural data of request strategy performed by EFL learners that may cause pragmatic transfer. Keywords:Pragmatic variations, Pragmatic transfer,Linguistic politeness strategy, Interlanguage pragmatics.
ÖZ: Bu çalışma Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde (KKTC) DAÜ, YDÜ, UKÜ ve GAÜ bünyesindeki Iraklı Arap yüksek lisans üniversite öğrencileri tarafından kurumsal e-posta iletişiminin esas dilsel nezaket stratejisini incelemektedir. Araştırma iki soruyu inceler. İlk olarak Iraklı yüksek lisans öğrencilerinin epostalarında ricada bulunurken kullandıkları stratejiler, ikinci olarak ise rica ederken öğrencilerin ana dil transferlerinin rolünü öğrenmeyi amaçlamıştır. Araştırma, niteliksel ve sayısal bir vaka çalışması olarak sürdürülmüştür. Veriler üç farklı gruptan Söylem Tamamlama Testi (STT) kullanılarak toplanmıştır; şöyle ki, araştırma grubu olarak Iraklı yüksek lisans öğrencileri (IPGSs), referans grupları olarak da anadili Britanya-İngilizcesi olan kişileri (BENSs) ve anadili Irak-Arapçası (IANSs) olan kişileri içermektedir. Bu tamamlama çalışması ağırlıklı olarak öğrenciprofesör e-posta istek taleplerindeki iletişime odaklanmaktadır. Çalışmanın bulguları hem IPGS hem de BENS gruplarının e-postalarında ricada bulunmak için geleneksel dolaylı stratejiler kullanmayı tercih ettiğini gösterdi. Sonuçlar gösterdi ki IPGS grubu referans grubu olan BENS grubundan farklı formülasyonları kullanarak ricada bulundu. Bu onların hedef veya anadildeki pragmatik normları her zaman ayni şekilde kullanmadıklarını gösterdi, ancak dillerarası pragmatik gelişim açısından yaratıcı oluşturma sürecinde bulundular. Sonuçlar ışığında, böyle bir çalışma Iraklı İngilizce öğretmenlerinin öğrencilerinin e-posta iletişiminde, özellikle de ricada bulunma stratejisinde, pragmatik bir başarısızlık yaşamamaları amacı ile öğrencilerinin pragmatik yeterliliklerini geliştirmeleri gerektiğine yönelik pedagojik öneriler içermektedir. Son olarak, bu çalışma yabancı dil olarak İngilizce (EFL) öğrencilerinin gerçekleştirdiği pragmatik iletmeye sebep olabilecekricada bulunma stratejilerindeki genel verilere odaklanarak diğer faydalı alanlarda daha fazla araştırma yapılmasını sağlayacaktır. Anahtar kelimeler: Pragmatik varyasyonlar, Pragmatik transfer, Dilsel nezaket stratejileri, Ortak dil pragmatiği
Description: Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching, 2016. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Javanshir Shibliyev.
URI: http://hdl.handle.net/11129/4437
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
aljanabighazwan.pdfThesis, Master1.41 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback