|
EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/4439
|
Title: | Improving Service Quality in Student Housing in North Cyprus: E.M.U as a Case Study |
Authors: | Tümer, Mustafa Lasisi, Taiwo Temitope Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration |
Keywords: | Business Administration Marketing Management Service Quality-Customer Satisfaction-Student Housing-Cyprus, North Service quality Student Housing Analytical Hierarchy Process (AHP) |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Lasisi, Taiwo Temitope. (2016). Improving Service Quality in Student Housing in North Cyprus: E.M.U as a Case Study. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | The aim of this thesis is to determine how service quality in student housing can be improved in North Cyprus. Owing to the fact that there is a progressive surge in the number of students coming to the island and North Cyprus becoming a renowned force in international education, there is a distinct need to improve and know the most important factors that influence students’ decision in regard to students’ housing. Student housing is a major element which influence students’ overall academic success. Solving for the most salient attributes in selecting student housing is an important research topic.
This study proposes using Multiple Criteria Decision Making (MCDM) method, Analytical Hierarchy Process (AHP) using the pairwise comparison between criteria, to create an evaluation structure with criteria and related weights for improving service quality in student housing. A four level model is constructed and tested. Sixteen alternatives in level four were compared and finding reveal that the first attributes preferred are ventilation and peace which are preferred equally, followed by room arrangement, rules and regulation, empathy, internet access, communication, privacy, reading section, bathroom/shower, refrigerator, kitchen, hot water, maintenance, proximity and cost.
Keywords: Service quality, Student Housing, Analytical Hierarchy Process (AHP). ÖZ:
Bu tezin amacı Kuzey Kıbrıs’taki öğrenci evlerindeki servis kalitesinin nasıl iyileştirilebileceğini incelemektir. Adaya gelen öğrenci sayısındaki artış ve Kuzey Kıbrıs’ın uluslararası eğitimde meşhur bir etkiye sahip olması dolayısıyla öğrencilerin öğrenci evlerine yönelik kararlarını etkileyen en önemli faktörlerin bilinmesini ve iyileştirilmesini zorunlu kılmıştır. Öğrenci evleri öğrencilerin tüm akademik başarısını etkileyen önemli bir faktördür. Öğrenci evlerini seçerken en göze çarpan özelliklerini anlamak önemli bir araştırma konusudur.
Bu araştırma çok kriterli karar verme yöntemleri methodunu, kriterler arasındaki ikili karşılaştırmayı kullanan Analitik hiyerarşi sürecini böylece kriterler ile değerlendirme yapısını ve öğrenci evlerindeki servis kalitesini düzeltecek ilgiiağırlıkların oluşturulmasını önermektedi. Dört seviyeli bir model hazırlanıp test edilecektir.Dördüncü seviyede onaltı alternatif kıyaslanılmış ve bulgular ortaya çıkmıştır ki, birinci tercih edilen özelliklerde açığa çıkan eşit bir şekilde tercihin yapılması ve bunu oda düzenlemesi, kurallar ve düzenleme, empati, internete erişim, iletişim, gizlilik, okuma bölümü, banyo/ duş,buzluk, mutfak, sıcak su, bakım, yakınlık ve maliyet gibi özelliklerin takip edilmesidir.
Anahtar kelimeler: Servis kalitesi, öğrenci evleri, Analitik Hiyerarşi Süreci. |
Description: | Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2016. Supervisor: Prof. Dr. Mustafa Tümer. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/4439 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|