DSpace
 

EMU I-REP >
10 Faculty of Communication and Media Studies >
Faculty of Communication and Media Studies - Thesis Colection >
Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/4493

Title: Dönüşen Medyada Siyasal İletişim: Facebook Ortamında Ekim 2017/ 08 Ocak 2018 KKTC Erken Genel Seçimleri
Authors: Adiloğlu, Fatoş
Güler, Ercan
Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi
Keywords: Siyaset--Siyasal İletişim--Sosyal Medya--Fcebook--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-)
Siyasal İletişim
Yeni Medya
Facebook
Görsel İletişim Tasarımı
KKTC’de Sosyal Medya
Political Communication
New Media
Visual Communication Design
Social Media in TRNC
Issue Date: 2018
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Güler, Ercan. (2018). Dönüşen Medyada Siyasal İletişim: Facebook Ortamında Ekim 2017/ 08 Ocak 2018 KKTC Erken Genel Seçimleri. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Communication and Media Studies, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: ÖZ: Bu araştırmanın amacı Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Ekim 2017/ 08 Ocak 2018 Erken Genel Seçimlerine katılan altı siyasi partinin “Halkın Partisi (HP), Cumhuriyetçi Türk Partisi(CTP), Ulusal Birlik Partisi (UBP), Yeniden Doğuş Partisi (YDP), Toplumcu Demokrat Demokrasi Partisi (TDP) ve Demokrat Partisi (DP)”resmi Facebook hesaplarının biçimsel ve içeriksel olarak incelenmesi ve değerlendirilmesidir. Bu doğrultuda çalışmada nicel analiz yöntemi kullanılmış ve siyasi partilerin Facebook sayfaları içerik analizi çerçevesinde ele alınmıştır. Bulgular aynı zamanda nitel bir değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Araştırmanın genel sonucuna Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Ekim 2017/ 08 Ocak 2018 Erken Genel Seçimlerinde bir sosyal medya platform olan Facebook hedef kitlelerine ulaşmak için değerlendirdikleri anlaşılmaktadır. KKTC seçim çalışmalarında siyasal aktörler sosyal medya ortamında yer almasının partiler tarafından önemsendiği görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Siyasal İletişim, Yeni Medya, Facebook, Görsel İletişim Tasarımı, KKTC’de Sosyal Medya
The purpose of this study is to examine and evaluate the official Facebook accounts of six political parties which were involved in the October 2017/08 January 2018 Early General Elections of The Turkish Republic of Northern Cyprus; “Halkın Partisi (HP), Cumhuriyetçi Türk Partisi (CTP), Ulusal Birlik Partisi (UBP), Yeniden Doğuş Partisi (YDP), Toplumcu Demokrat Demokrasi Partisi (TDP) ve Demokrat Partisi (DP)”formally and contextually. In this direction, quantitative analysis method was used in the study. Facebook pages of political parties were discussed within the context of content analysis. The findings were also subjected to a qualitative evaluation. The general result of the research projected that, political parties aimed to reach their target audience in the Turkish Republic of Northern Cyprus in October 2017/08 January 2018 Early General Elections. Facebook content analysis reflected the use of social media as a political arena. Keywords: Political Communication, New Media, Facebook, Visual Communication Design, Social Media in TRNC
Description: İletişim ve Medya Çalışmaları Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 2018. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Fatoş Adiloğlu.
URI: http://hdl.handle.net/11129/4493
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gülerercan.pdfTheses ,Master.1.86 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback