|
EMU I-REP >
10 Faculty of Communication and Media Studies >
Faculty of Communication and Media Studies - Thesis Colection >
Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/4493
|
Title: | Dönüşen Medyada Siyasal İletişim: Facebook Ortamında Ekim 2017/ 08 Ocak 2018 KKTC Erken Genel Seçimleri |
Authors: | Adiloğlu, Fatoş Güler, Ercan Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi |
Keywords: | Siyaset--Siyasal İletişim--Sosyal Medya--Fcebook--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) Siyasal İletişim Yeni Medya Facebook Görsel İletişim Tasarımı KKTC’de Sosyal Medya Political Communication New Media Visual Communication Design Social Media in TRNC |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Güler, Ercan. (2018). Dönüşen Medyada Siyasal İletişim: Facebook Ortamında Ekim 2017/ 08 Ocak 2018 KKTC Erken Genel Seçimleri. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Communication and Media Studies, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | ÖZ:
Bu araştırmanın amacı Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Ekim 2017/ 08 Ocak
2018 Erken Genel Seçimlerine katılan altı siyasi partinin “Halkın Partisi (HP),
Cumhuriyetçi Türk Partisi(CTP), Ulusal Birlik Partisi (UBP), Yeniden Doğuş Partisi
(YDP), Toplumcu Demokrat Demokrasi Partisi (TDP) ve Demokrat Partisi
(DP)”resmi Facebook hesaplarının biçimsel ve içeriksel olarak incelenmesi ve
değerlendirilmesidir. Bu doğrultuda çalışmada nicel analiz yöntemi kullanılmış ve
siyasi partilerin Facebook sayfaları içerik analizi çerçevesinde ele alınmıştır.
Bulgular aynı zamanda nitel bir değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Araştırmanın
genel sonucuna Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Ekim 2017/ 08 Ocak 2018 Erken
Genel Seçimlerinde bir sosyal medya platform olan Facebook hedef kitlelerine
ulaşmak için değerlendirdikleri anlaşılmaktadır. KKTC seçim çalışmalarında siyasal
aktörler sosyal medya ortamında yer almasının partiler tarafından önemsendiği
görülmektedir.
Anahtar Kelimeler: Siyasal İletişim, Yeni Medya, Facebook, Görsel İletişim
Tasarımı, KKTC’de Sosyal Medya The purpose of this study is to examine and evaluate the official Facebook
accounts of six political parties which were involved in the October 2017/08 January
2018 Early General Elections of The Turkish Republic of Northern Cyprus; “Halkın
Partisi (HP), Cumhuriyetçi Türk Partisi (CTP), Ulusal Birlik Partisi (UBP), Yeniden
Doğuş Partisi (YDP), Toplumcu Demokrat Demokrasi Partisi (TDP) ve Demokrat
Partisi (DP)”formally and contextually. In this direction, quantitative analysis
method was used in the study. Facebook pages of political parties were discussed
within the context of content analysis. The findings were also subjected to a
qualitative evaluation. The general result of the research projected that, political
parties aimed to reach their target audience in the Turkish Republic of Northern
Cyprus in October 2017/08 January 2018 Early General Elections. Facebook content
analysis reflected the use of social media as a political arena.
Keywords: Political Communication, New Media, Facebook, Visual
Communication Design, Social Media in TRNC |
Description: | İletişim ve Medya Çalışmaları Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 2018. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Fatoş Adiloğlu. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/4493 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|